Zegeregen bij seniorenteams

6 oktober 2019

Tsja, wanneer Wittenhorst 1 niet op zondag speelt verwacht men toch weer een rubriekje 'Wat verder opviel'. Niet getreurd, hier beneden in een mooi overzicht (met dito foto's) wordt weer het wel en wee beschreven van ons aller seniorenteams.

• Het Wittenhorst 2 van trainer René Kepser wist thuis met 2-1 te winnen van Nulandia. Door de tweede overwinning in drie wedstrijden nestelen de Horstenaren zich in de top-vijf van de 1e klasse.
  • De dames van Wittenhorst VR1 hebben de draad in de 2e klasse weer opgepakt door knap met 0-2 te winnen op bezoek bij OJC Rosmalen. Later vandaag volgt een uitgebreider verslag.
  • De mannen van Wittenhorst 3 beleven tot dusver een lastige start in de 3e klasse. De kampioen van vorig jaar (zijnde als Wittenhorst 4) verloor met 3-1 op bezoek bij het derde elftal van Sportclub Irene. Wellicht dat volgende week in een thuiswedstrijd tegen het tweede elftal van MVC '19 wél de eerste punten kunnen worden gepakt.
  • De tweede zege in drie wedstrijden voor Wittenhorst 4 (zie grote foto. Danny, wat was je daar van plan?). In eigen huis werd er met 4-2 gewonnen van S.V. Oostrum 2. De vierde plek is de voorlopige (goede) uitgangspositie.
  • Ook Wittenhorst 6 speelde thuis tegen Oostrum en wel tegen het derde elftal. Ook in deze wedstrijd werden de drie punten in Horst gehouden: er werd spectaculair met 4-3 gewonnen.
  • De eerste overwinning in de 6e klasse is een feit voor de vrienden van Wittenhorst 7. Op eigen veld werd er zakelijk afgerekend met de bezoekers van DSV: 3-0.
  • En alsof er nog niet voldoende Horster doelpunten werden genoteerd vandaag: Wittenhorst 8 veegde in Maasbree de vloer aan met het vierde elftal van MVC '19 (1-5). Het betekende de eerste overwinning van dit seizoen. Gefeliciteerd!
  • Dan heb je altijd nog een elftal dat denkt dit aantal van vijf treffers te moeten over'treffen': Wittenhorst 9 boekte een ruime thuiszege op de bezoekers van sv United 4: 6-2! Een voorlopige derde plek is het prima resultaat, waarmee elf doelpunten werden gemaakt in de laatste twee wedstrijden.
  • Meestal komt hoogmoed voor de val. Gisteren lieten verschillende spelers van Wittenhorst 10 al weten vandaag geen problemen te verwachten tegen het tweede team van RKDSO. 'Ut tient' beschikt over een voorspellend vermogen: er werd heel eenvoudig met 1-8 gewonnen.
  • We zullen er de geschiedenisboeken op na moeten trekken, maar het zal niet vaak zijn voorgekomen dat een nieuw elftal de eerste zes wedstrijden allemaal wint. Wittenhorst 11 won eerder al drie bekerwedstrijden, maar ook in de competitie is de ploeg van coach John van der Sterren nog altijd foutloos: vandaag werd er met 0-2 gewonnen bij Grashoek. Maar had dit niet 0-327 moeten zijn? (zie foto).

Zaterdagavond wisten de mannen van Wittenhorst 1 al het goede voorbeeld te geven door ruim met 1-4 te winnen in en tegen Venray: https://www.rksv-wittenhorst.nl/nieuws/wittenhorst-verpulvert-venray