Voorbeschouwing selectieteams

17 oktober 2019

Na de succesvolle bekercampagne en de even zo knappe seizoensstart in de 3e divisie, gaan de heren van Wittenhorst JO19-1 een gooi doen naar de volgende ronde van de beker. Deze horde zal geen eenvoudige zijn, aangezien JVC Cuijk op bezoek komt op Sportpark Ter Horst. De 4e divisionist is goed aan het seizoen begonnen: met acht punten uit vier wedstrijden zijn de rood-witten ongeslagen en knap derde. In de bekerpoule werden de bezoekers tweede achter het sterke UDI '19/CSU. De ploeg van trainer Richard Kleuskens boekte tot dusver knappe resultaten en is ook al zo'n twee jaar (!) ongeslagen in thuiswedstrijden. Laten we hopen dat deze reeks nog lang zal mogen duren.

Eveneens een thuiswedstrijd voor het Wittenhorst JO17-1 van trainer Ken Peeters, dat om 15.00 uur Blerick JO17-1 ontvangt. De bezoekers zijn ingedeeld in de Hoofdklasse bij onze JO16-1. Beide ploegen speelden een aantal weken geleden spectaculair met 3-3 gelijk. De zwart-witten wisten tot dusver slechts één wedstrijd te winnen in de competitie, waar onze JO17-1 ongeslagen koploper is in de andere Hoofdklasse. Belangrijk is dat de bezoekers niet onderschat worden: in de beker moest men alleen nipt buigen voor Venlosche Boys (2-3), die inmiddels ongeslagen koploper zijn in de 4e divisie.

Dan hebben we ook nog een thuiswedstrijd in de aanbieding voor Wittenhorst JO15-1, dat na een goede start in de 2e divisie, de laatste twee wedstrijden nipt verloor. We hopen dat deze mindere fase kan worden omgebogen door een ronde verder te bekeren tegen RKSVN uit Neer, dat na vier wedstrijden nog puntloos is in de Hoofdklasse. Tot dusver wisten te bezoekers dan ook slecht twee keer te scoren. Natuurlijk is onderschatting altijd een groot gevaar in de voetballerij, dus zal trainer Stan Theeuwen er alles aan doen om zijn manschappen op scherp te zetten. De wedstrijd begint om 12.45 uur.

Een mooie uitdaging voor Wittenhorst JO13-1, dat in de tweede ronde van de beker een bezoekt brengt aan Stiphout Vooruit. De Horstenaren, die drie duels op rij wisten te winnen in de 3e divisie, treffen eveneens een ploeg in vorm: de thuisploeg wist de eerste drie wedstrijden in de Hoofdklasse allemaal te winnen en wist hierin maar liefst tien keer te scoren. We zijn benieuwd: de nummer drie van de Hoofdklasse tegen de nummer drie van de 3e divisie. Succes!

Wij wensen eveneens de volgende teams veel succes in hun bekerwedstrijd:

• Wittenhorst JO8-4 op bezoek bij Sporting ST/SVEB JO8-2.
  • Wittenhorst JO13-2 tegen Sparta '18/Kronenberg JO13-2.
  • Wittenhorst JO10-3 tegen Meterik/America JO10-2.
  • Wittenhorst JO15-3 tegen VCH JO15-1.
  • Wittenhorst JO9-1 tegen Venray JO9-4.
  • Wittenhorst JO17-3 tegen HBSV JO17-1.

Zet 'm op, kanjers!