Wittenhorst 1 gelijk tegen Susteren

13 oktober 2019

De wedstrijd begon met een hoog tempo. Aan beide kanten zocht men een opening om tot scoren te komen. Susteren was het eerste die aan de deur klopte voor een doelpunt. In de 15e min was de thuisclub die via een corner van Tom Spreeuwenberg de inkomende Bart Zanders met zijn hoofd bijna succesvol was. Even later greep doelman Joshuan Cleber fraai in om een schot uit de benedenhoek te plukken.

Echter in deze fase was het overwicht van Wittenhorst toch succesvol. Uit een fraai afstandsschot van Daan Hendriks moest het scorebord in werking gebracht worden: 1-0.

Vanaf dit moment nam Susteren het spel enigszins over. Het was dan ook niet vreemd dat (voorzitter) Kevin Hoffmans met zijn techniek op mooie wijze doelman Jaap Omvlee kon verrassen: 1-1. De bezoekers hadden nét voor de pauze pech dat de bal tegen de paal in het veld terugkwam.

Het laatste opwindend moment kwam via Joris Peelen die de bal uit een corner net langskopte.

Na de pauze een uiterst curieuze start. In de allereerste aanval ontfermde Hoffmans zich over de bal en dan is het meestal gevaarlijk. Ook nu weer dus. Hij krulde de bal vanaf de laatste lijn in het doel: 1-2. Veel supporters waren nog niet getuige van dit gebeuren. Maar de gelijkmaker direct hierna konden ze wel meenemen. Als laatste was Marco Daniëls die de bal in het lege doel kan werken: 2-2.

Beide ploegen leken hiermee even rust te nemen. De aanvalsacties stokten een poos. Al was Susteren die in deze periode makkelijker voetbalde. De wedstrijd bleef boeiend.

Het slot van de wedstrijd was voor Wittenhorst. De verschillende kansen die werden gecreeerd wilden niet benut worden. De fraaiste kans was voor Luc van Kuijck, die de bal in het lege doel wilde schieten. Reuver zag de bal tot grote opluchting langs de verkeerde kant van de paal gaan.

Dit was het laatste opzienbarend feit van een spannende en redelijk goede wedstrijd. Wittenhorst blijft hiermee zonder een thuisoverwinng.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Tom Zanders, Dion van Horne, Bart Zanders, Jeffrey Rijkers, Daan Hendriks, Joris Peelen,  Joep Beurskens (77. Luc van Kuijck), Joost van Rensch, Tom Spreeuwenberg (66. Daan Verlijsdonk), Marco Daniels.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 kende een gifzwarte zondagochtend door met maar liefst 7-2 te verliezen op bezoek in Deurne. Volgende week wacht thuis tegen Boekel Sport kansop eerherstel.
  • De mannen van Wittenhorst 3 wachten nog altijd op hun eerste overwinning.  Vandaag werd er op eigen veld met 0-3 verlorenvan MVC '19 2.
  • Een succesvolle zondag voor Wittenhorst 4, dat uit zijn slof schoot en met 3-7 won op bezoek bij Achates.
  • Een eveneens succesvolle zondag voor Wittenhorst 5. Onze vrienden wonnen knap met 2-5 bij rivaal Venray en bivakkeren voorlopig op de derde plek.
  • Een doelpuntrijk gelijkspel vandaag voor Wittenhorst 6, dat met 3-3 gelijkspeelde op bezoek bij het vijfde elftal van FCV.
  • Ze hebben de smaak te pakken: Wittenhorst 7. Vandaag werd met 1-2 gewonnen op bezoek in Merselo. De mannen staan voorlopig knap vierde.
  • Een 0-4 nederlaag vandaag voor Wittenhorst 8 tegen het vijfde elftal van Baarlo. Volgende week treden de oranjehemden aan tegen het nog puntloze VCH.
  • Ze zeggen altijd dat derbyzeges dubbel tellen. Ons aller Wittenhorst 9 won met 0-1 op bezoek in de Melderse en zijn gedeeld koploper!
  • Wittenhorst 10 beleefde een uiterst succesvolle middag door thuis ruim met 4-1 te winnen van IVO. Voorlopig staan 'we' knap derde.
  • De opvallendste prestatie van vandaag komt toch wel op naam van Wittenhorst 11, dat met 20-0 (!) won van Liessel en op doelsaldo koploper is. Ga zo door!