Voorbeschouwing selectieteams

30 oktober 2019

De eerste voetbalzaterdag van november brengt de mannen van Wittenhorst JO19-1 naar het altijd gezellige Aalten. Voor degene die het niet weten: deze gemeente ligt in Gelderland, vlakbij de Duitse grens. De Aalten Zaterdag Sportvereniging, u raadt het al: hier wordt alleen op zaterdag gevoetbald, bevindt zich met welgeteld nul punten op een gedeelde laatste plaats in de 3e divisie. Alleen Achilles '29, dat een slechter doelsaldo heeft, wordt voorlopig onderaan gehouden. De oranjehemden draaien daarentegen als een tierelier: met dertien punten uit vijf wedstrijden deelt de ploeg van trainer Richard Kleuskens de tweede plaats met RKsv Nuenen en zit men koploper FC Eindhoven op de hielen. Voordat de huidige nummer twee volgende week naar Sportpark Ter Horst komt. dient eerst het varkentje te worden gewassen dat AZSV heet.

Ook een uitwedstrijd voor het Wittenhorst JO17-1 van trainer Ken Peeters, dat bezoek gaat bij Juliana in Mill. De thuisploeg won tot dusver slechts één van de eerste vijf wedstrijden en houdt dan ook alleen maar de JO17-2 teams onder zich. De Horstenaren hebben daarentegen iets recht te zetten na de thuisnederlaag tegen Sparta '25, waardoor de koppositie moest worden afgestaan aan Avanti '31. De komende weken volgt er een zwaar programma, dus de drie punten dienen dit weekend gepakt te worden om deze reeks met vertrouwen tegemoet te gaan.

Er is genoeg gezegd en geschreven over de afloop van de wedstrijd in Mierlo, dus laten we vooruit kijken: de eerste overwinning voor Wittenhorst JO16-1 staat nog altijd op de bucketlist. Deze moet worden gepakt in een thuiswedstrijd tegen MVC '19 uit Maasbree, dat drie punten meer heeft en twee plekken hoger staat. De bezoekers startten stroef aan het seizoen, maar de laatste twee wedstrijden werden knap gewonnen, waardoor de weg omhoog werd ingezet. De ploeg van Willem-Jan van Rens laat al verschillende wedstrijden zien goed te kunnen voetballen en zich steeds beter te kunnen meten aan het fysieke spel van tegenstanders. Nu wordt het dan ook tijd deze ontwikkeling om te zetten in een overwinning. De wedstrijd start om 13.15 uur.

Na drie nederlagen op een rij in de 2e divisie, hunkeren de staf en spelers van Wittenhorst JO15-1 weer eens naar een overwinning. Deze moet worden gepakt bij hekkensluiter Gemert, dat na vijf wedstrijden slechts één punt heeft verzameld. De thuisploeg scoorde daarnaast het minst (drie keer) en incasseerde de meeste doelpunten (zeventien). Al moet de kanttekening worden gemaakt dat drie van de vier nederlagen werden geleden tegen clubs uit de huidige top-vier. Van onderschatting zal bij de Horstenaren dan ook zeker geen enkele sprake zijn. De oranjehemden proberen de goede start, met zeges op JVC Cuijk en MVV, weer op te pakken om de aansluiting met de subtop weer te vinden.

De dames en heren van Wittenhorst JO15-2 zitten in een fase waarin veel eerstejaars spelers zich fysiek verder moeten ontwikkelen om nóg meer te kunnen brengen in de duels om wedstrijden naar hun hand te zetten. De eerste vier wedstrijden in de 1e klasse werden weliswaar puntloos afgesloten, maar al deze duels werden nipt verloren waarin zeker ontwikkeling zichtbaar was. Dit zal moeten worden voortgezet in een uitwedstrijd bij de ongeslagen koploper V.V. Achates JO15-1, dat na vijf wedstrijden al 28 doelpunten wist te maken. Het zal dus alles behalve een makkelijke opgave worden, maar het begint met een goede instelling en geloof in eigen kunnen. Dan ben je al een heel eind.

Het goed draaiende Wittenhorst JO13-1 verwelkomt aankomende zaterdag een jeugdteam van een profclub: FC Eindhoven JO13-2. De Horstenaren wonnen de laatste vier wedstrijden op een rij in de 3e divisie en scoorden hierin maar liefst zestien keer. De Brabanders hebben drie punten minder en verloren hun laatste wedstrijd van nummer acht Sportclub Irene (0-2). De oranjehemden zullen de bezoekers ontvangen om 11.15 uur.