Voorbeschouwing selectieteams

13 november 2019

Na de bijna historische nederlaag op eigen veld tegen RKsv Nuenen, is het tijd dat onze JO19-1 de goede draad weer oppakt om bovenin de 3e divisie mee te blijven draaien. Dit zal moeten gebeuren tijdens een late uitwedstrijd (15.30 uur) op bezoek bij middenmoter Gemert. De Brabanders staan zevende en hebben vier punten minder dan de Horstenaren. De conclusie leert ons dus simpel dat bij een thuiszege de zwart-witten de aansluiting met de bovenste plekken zullen vinden. De gastheren zijn daarnaast al drie duels ongeslagen en wisten Nuenen onlangs op een gelijkspel te houden. De oranjehemden beschikken nog altijd over uitstekende papieren met een voorlopige derde plek. Men voelt de hete adem van de achtervolgers echter in de nek, dus een overwinning is nodig om de middenmoot op achterstand te houden.

Ondanks dat de nederlaag tegen sv O.S.S. de tweede thuisnederlaag op een rij betekende, staat Wittenhorst JO17-1 nog altijd derde in de Hoofdklasse. Om deze plek én de weg naar boven niet kwijt te raken, dient er gewonnen te worden op bezoek bij Rhode/Van Stiphout Bouw JO17-1. De thuisploeg heeft vier punten minder dan de Horstenaren en staat met een zevende plek in de middenmoot. Het zal echter oppassen geblazen worden voor de oranjehemden, daar de Brabanders slechts één van de laatste zes duels verloren. Omdat koploper Avanti de lastige wedstrijd tegen Volharding op het programma heeft staan, lijkt dit weekend een uitgelezen kans om de kans op een kampioenschap levendig te houden.

De mannen van Wittenhorst JO16-1 lijken de goede flow te hebben gepakt. De laatste twee duels werden gewonnen en hierin werden maar liefst acht doelpunten gemaakt. Aankomende zaterdag volgt de thuiswedstrijd tegen IVO JO17-1 uit Velden. Met één wedstrijd minder gespeeld, hebben de bezoekers evenveel verliespunten als de Horstenaren. Het moge dus duidelijk zijn dat er een uitdagende wedstrijd te wachten staat voor de oranjehemden. Bij een overwinning wordt de zesde plek verstevigd, wat dan weer perspectief biedt voor de voorjaarscompetitie. De belangen zijn dus duidelijk.

De ruime thuisnederlaag tegen RKsv Nuenen betekende de vierde in vijf wedstrijden voor Wittenhorst JO15-1. De 2e divisionist zit dus niet in de beste fase en zal de draad snel op moeten pakken om de onderste plekken op afstand te houden. Dit zal aanstaande zaterdag een hele uitdaging worden, daar de uitwedstrijd op bezoek bij Achilles '29 op bezoek staat. De ploeg uit Groesbeek wist zes van de zeven wedstrijden te winnen en beschikken over de beste aanval én verdediging van de competitie. Het lijkt er dan ook op dat de oranjehemden hun vorm van de wedstrijd tegen MVV zullen moeten etaleren om het de koploper lastig te kunnen maken. Dit is zeker mogelijk, maar dan zal er uit een ander vaatje moeten worden getapt dan de afgelopen weken.

De opluchting was groot toen de dames en heren van Wittenhorst JO15-2 afgelopen weekend hun eerste punt van het seizoen pakten. De laatste plek werd hiermee afgewend en de weg omhoog kan worden ingezet. Deze moet een start krijgen met een uitwedstrijd op bezoek bij Reuver JO15-1. De huidige nummer vier van de 1e klasse won vijf van haar zeven wedstrijden en scoorde maar liefst 29 keer. Afgelopen weekend werd de topper tegen koploper V.V. Achates echter verloren (4-1). De ploeg van trainer Peter Rijs gaat dus geen gemakkelijke zaterdag tegemoet gaan, maar met het opgedane zelfvertrouwen moet er toch iets mogelijk zijn.

De 4-2 nederlaag op bezoek bij NWC betekende de tweede op een rij in de 3e divisie voor Wittenhorst JO13-1. Nu is er niets aan de hand, want door de goede reeks hiervoor staan de Horstenaren op een verdienstelijke vierde plek. Omdat er een aantal ploegen zijn die staan te springen om de top te bestormen, dienen de oranjehemden de goede draad wel weer op te pakken. De thuiswedstrijd tegen RKsv Nuenen is hiermee een mooie, maar lastige uitdaging. de Brabanders staan immers derde en hebben één punt meer dan de thuisploeg. De bezoekers pakten zeven punten uit de laatste drie wedstrijden waarin ze o.a. gelijkspeelden tegen Roda JC (0-0) en wonnen van FC Eindhoven (3-1). De ploeg van trainers Verbong en Christiaens treft dus een ploeg in vorm en zal in goede vorm moeten zijn om stuivertje te wisselen met de groen-witten.