Zeges voor Wittenhorst JO17-1 en JO13-1

17 november 2019

Het is Wittenhorst JO19-1 niet gelukt om afstand te nemen van de middenmoot in de 3e divisie. Op bezoek bij middenmoter Gemert werd met 3-1 verloren. Beide ploegen wisten elkaar in de eerste helft in balans te houden, waardoor de ruststand dan ook op 1-1 werd bepaald. Na rust liep de thuisploeg echter uit en wist keeper Ravi Arts zelfs nog een penalty te stoppen om erger te voorkomen. Het betekende de tweede nederlaag op een rij voor de oranjehemden, die zullen uitkijken naar de komende twee wedstrijden: thuis tegen koploper FC Eindhoven en de derby van Noord-Limburg tegen middenmoter Venray.

In Sint-Oedenrode wist Wittenhorst JO17-1 de altijd lastige uitwedstrijd bij Rhode/Van Stiphout Bouw JO17-1 knap met 1-2 te winnen. De ploeg van trainer Ken Peeters wist via treffers van Sjeffrie Swinkels en Mats van Biljouw de benauwde, maar terechte zege binnen te slepen. Het betekende alweer de vijfde zege van deze Hoofdklasse en een voorlopig keurige derde plek. Volgende week wacht de altijd lastige uitwedstrijd bij Volharding/Sambeek JO17-1, dat met vier overwinningen en vier nederlagen voorlopig zesde staat.

De wedstrijd tussen Wittenhorst JO16-1 en IVO JO17-1 eindigde waar hij mee begon: 0-0. In de eerste helft hadden de Horstenaren een duidelijk veldoverwicht en creëerde men vier goede kansen om op voorsprong te komen. In de tweede helft begonnen de oranjehemden goed, maar naarmate de wedstrijd vorderde kwamen de bezoekers beter in wedstrijd. Beide ploegen hadden uiteindelijk kunnen winnen, maar uiteindelijk moest men met een puntendeling genoegen nemen. De oranjehemden bleven voor de vierde keer op een rij ongeslagen en hielden al twee duels op een rij het doel schoon.

Een knappe prestatie voor de mannen van Wittenhorst JO15-1, die op bezoek bij koploper Achilles '29 met 0-0 gelijkspeelden. De ploeg van trainer Stan Theeuwen wist dat het belangrijk was om goed te gaan verdedigen, want volle bak op de aanval spelen betekent dat dit soort ploegen er uiteindelijk onderuit voetballen. Dit verdedigen lukte aardig, ook al wisten de oranjehemden zelf geen kans te creëren. Wellicht dat dit medicijn ook werkt voor de volgende wedstrijd: de kraker op eigen veld tegen de nieuwe koploper FC Eindhoven. Zowel de JO19-1 als de JO15-1 spelen aanstaande zaterdag dus een thuiswedstrijd tegen FC Eindhoven!

Een lastige zaterdag voor de dames en heren van Wittenhorst JO15-2. Op bezoek bij subtopper Reuver JO15-1 werd met 5-2 verloren. Omdat hekkensluiter Blerick een punt wist te pakken, staan de oranjehemden voorlopig onderaan in de 1e klasse. Niet getreurd: er volgen nog genoeg wedstrijden om dit recht te zetten.

De mannen van Wittenhorst JO13-1 hebben zich goed hersteld van twee opeenvolgende nederlagen in de 3e divisie. De topper op eigen veld tegen RKsv Nuenen JO13-1 werd ruim met 4-1 gewonnen. De Horstenaren blijven hierdoor knap derde en zagen het gat met koplopers SBC en Roda JC verkleind worden naar vier punten. Volgende week wacht de uitwedstrijd bij Sportclub Irene, dat de punten hard nodig heeft en achtste staat.

Wat verder opviel:

• Het G-team verloor de topper tegen FC Oda met 2-4. Ondanks de nederlaag hebben de Horstenaren goed gespeeld. Nadat de bezoekers in de eerste helft duidelijk beter waren, kwamen de oranjehemden in de tweede helft knap terug en waren ze ook beter. De gelijkmaker zat er nét niet in, maar het was een prima teamprestatie!
  • Wittenhorst JO19-3 liet niets heel van de bezoekers uit Beesel: 7-1.
  • Wittenhorst JO17-3 wist knap met 0-1 te winnen op bezoek bij SVEB/Sporting ST JO17-1.
  • Wittenhorst JO15-3, het nieuwste team met een heus 'Wittenhorst-Instagram' account, won knap de derby tegen Venray met 7-2.