Seniorenteams bestormen de top

17 november 2019

Tsja, wanneer Wittenhorst 1 niet op zondag speelt verwacht men toch weer een rubriekje 'Wat verder opviel'. Niet getreurd, hier beneden in een mooi overzicht wordt weer het wel en wee beschreven van ons aller seniorenteams.

• Wittenhorst VR1 heeft een knappe prestatie neergezet door de thuiswedstrijd tegen nummer twee Leveroy met 2-1 te winnen. Doelpunten van Fleur van Veggel en Carin Vissers bracht een voorlopig gedeelde derde plek in de 2e klasse. Later volgt nog een uitgebreid verslag.
  • Wittenhorst 2, dat vandaag werd aangevuld met enkele spelers van het eerste elftal, kwam op bezoek bij laagvlieger NWC 3 niet verder dan een 2-2 gelijkspel. De ploeg van trainer Rene Kepser staat daarmee voorlopig zevende in de 1e klasse en gaat volgende week op bezoek bij hekkensluiter sv O.S.S. 1920.
  • Op het eigen Sportpark Ter Horst wist hekkensluiter Wittenhorst 3 het koploper FCV-Venlo 2 erg lastig te maken: 0-1. Helaas wisten de Horstenaren dus niet het eerste punt te bemachtigen, maar wellicht dat dit over twee weken wél lukt op bezoek bij het eveneens zegeloze H.B.S.V. 2.
  • Een knappe prestatie van de mannen van Wittenhorst 4, die vandaag spectaculair met 3-4 wisten te winnen bij hoogvlieger VVV '03. Op hun Instagram-pagina valt nog een knappe redding van de keeper te bekijken. Door deze overwinning melden de oranjehemden zich in de top-zes van de 4e klasse. Volgende week wacht er opnieuw een topper en wel tegen SVEB 2.
  • "Ut Vieft" zit in een flow. Na de knappe overwinng op 'Metta', werd vandaag met het kleinst mogelijke verschil gewonnen op bezoek bij Ysselsteyn: 0-1. De Horstenaren, die hun Instagram-verhaal vandaag weer volop vulden, wonnen dus voor de tweede keer op een rij en staan nu derde!
  • Ze waren heel dichtbij, maar kwamen nét te kort: Wittenhorst 8 verloor nipt met 3-2 op bezoek bij koploper vvVOS 4. Volgende week wacht kans op eerherstel met een thuiswedstrijd tegen TSC '04, dat tiende staat.
  • Op bezoek bij Hegelsom 3 verloor Wittenhorst 9 vandaag ruim met 5-2. Het betekende pas de derde nederlaag voor de oranjehemden, tegenover vier overwinningen. Met een voorlopige vijfde plaats staan de Horstenaren er prima voor.
  • De druk was hoog, gezien de aanmoedigingen van Kenneth Perez, Kees Kwakman, Sylvester van der Water, Huub Cox en ons aller Robbie Zanders. Maar ze hebben het waargemaakt, want Wittenhorst 10 won de topper op eigen veld tegen GFC '33 4 met 2-1. Het betekende de derde overwinning op een rij en een voorlopig knappe tweede plek in de 6e klasse.
  • Makkelijk ging het zeker niet, maar de punten zijn binnen: Wittenhorst 11 won op eigen veld met 3-2 van het vierde elftal van Sparta '18. Good-old Bas van der Sterren besliste uiteindelijk de wedstrijd. Het betekende de zevende zege in acht wedstrijden en de derde plek is hiermee stevig in handen. Deze kan a.s. zondag verder verstevigd worden door op bezoek bij nummer vier ZSV met drie punten naar huis te gaan.

Zaterdag was het de beurt aan de jeugd, waar de JO17-1 en JO13-1 knappe zeges boekten en de JO16-1 opnieuw ongeslagen bleef: https://www.rksv-wittenhorst.nl/nieuws/zeges-voor-wittenhorst-jo17-1-en-jo13-1.