Voorbeschouwing selectieteams

20 november 2019

Veel beter gaat het niet worden: op het eigen Sportpark Ter Horst ontvangt Wittenhorst JO19-1 aankomende zaterdag om 14.30 uur de JO19-1 van profclub FC Eindhoven. De ongeslagen koploper in de 3e divisie steekt er tot dusver met kop en schouders bovenuit: de enige ploeg die alles won, men scoorde de meeste doelpunten (41) en heeft de beste verdediging (slechts drie tegendoelpunten). Het zal dus een flinke kluif worden voor de manschappen van trainer Kleuskens, die de laatste drie wedstrijden niet wisten te winnen. Overigens doen de Horstenaren het met een voorlopige derde plaats meer dan uitstekend. Een stunt zou natuurlijk mooi zijn, maar bij een nederlaag is er geen man overboord. Het belooft een waar spektakel te worden, dus komt dat zien!

Deze wedstrijd mag zo onderhand worden bestempeld als een klassieker: de lichting van Volharding JO17-1 tegen die van Wittenhorst JO17-1. Al sinds de D'tjes spelen deze ploegen jaarlijks tegen elkaar en dit brengt altijd het nodige spektakel met zich mee. Gezien de plekken op de ranglijst (de Horstenaren staan met een derde plek drie plekken hoger), zal dit ook a.s. zaterdag weer het geval zijn. De ploeg van trainer Peeters heeft 'slechts' vier punten meer dan de Brabanders, dus bij een overwinning wordt de thuisploeg definitief afgeschud en komt een eindklassering in de top-drie wel heel dichtbij. De rood-witten zullen sowieso iets recht te zetten hebben, daar de laatste twee wedstrijden werden verloren zonder ook maar één treffer te produceren. De wedstrijd op Sportpark Soetendaal begint om 15.00 uur.

De mannen van Wittenhorst JO16-1 staan na een reeks van vier wedstrijden zonder nederlaag inmiddels knap zesde in de Hoofdklasse. Aankomende zaterdag zijn de Horstenaren het aan hun stand verplicht om deze goede flow voort te zetten, aangezien de oranjehemden op bezoek gaan bij hekkensluiter DESM uit Weert. De thuisploeg behaalde nog geen enkel punt en kreeg in de laatste twee wedstrijden maar liefst 28 (!) tegendoelpunten om de oren. Natuurlijk moet er altijd worden gewaakt voor onderschatting en zullen de manschappen van Van Rens gewoon hun niveau moeten halen. Bij een nieuwe overwinning komt de doelstelling om bij de eerste acht te eindigen steeds dichterbij.

Net als de JO19-1 speelt dus ook Wittenhorst JO15-1 een thuiswedstrijd tegen FC Eindhoven en wel om 13.15 uur. Ook in deze competitie staat de JO15-1 van de Brabanders bovenaan, al verloren zij wel eenmaal (2-1 op bezoek bij SML). De Horstenaren komen uit een mindere periode, maar wisten afgelopen weekend wel koploper Achilles '29 van de troon te stoten door een doelpuntloos gelijkspel uit het vuur te slepen. De oranjehemden zullen dus denken: "Dan moet dit tegen FC Eindhoven ook haalbaar zijn!". En zo is het maar net. De ploeg van trainer Theeuwen staat inmiddels zevende en wil voor de winterstop nog graag wat punten behalen om weg te blijven uit de onderste regionen.

Aanstaande zaterdag volgt er weer een nieuwe mogelijkheid voor de dames en heren van Wittenhorst JO15-2. Op bezoek bij Sporting/SVEB JO15-1, dat achtste staat, hopen de Horstenaren hun eerste overwinning van dit seizoen binnen te halen. Tot dusver werd er alleen gelijkgespeeld tegen Blerick. Doordat deze ploeg vorige week een puntje behaalde, staan de oranjehemden voorlopig laatste in de 1e klasse. Dit zal de ploeg van trainer Rijs snel willen veranderen, dus in deze miniderby zullen de drie punten des te lekkerder smaken. Succes!

Na de knappe en ruime overwinning op concurrent RKsv Nuenen, wacht er dit weekend een uitwedstrijd voor Wittenhorst JO13-1. Om 12.00 uur trappen de mannen van trainer Verbong namelijk af in Tegelen, waar nummer acht Sportclub Irene de Horstenaren opwacht. De thuisploeg begint steeds beter in vorm te raken: afgelopen weekend werd er met maar liefst 6-0 gewonnen van Weltania/Bekkerveld. De oranjehemden staat daarentegen vijf punten voor op de provinciegenoot en behoren al weken tot de top-drie van de 3e divisie. Met een nieuwe overwinning zal deze positie alleen maar verstevigd worden.