Voorbeschouwing selectieteams

5 februari 2020

Het wordt een belangrijke zaterdag voor de manschappen van Wittenhorst JO19-1. Na de zege op hekkensluiter RKDVC wacht dit weekend de lastige uitwedstrijd bij RKsv Nuenen, welke de Horstenaren in de vorige seizoenshelft de eerste nederlaag bezorgde (2-3). De Brabanders staan derde met slechts twee punten voorsprong op de ploeg van trainer Kleuskens. Bij een Horster overwinning is de kans groot dat de oranjehemden de nieuwe nummer drie zijn van de 3e divisie, daar Venray (4e) het thuis opneemt tegen de ongenaakbare koploper FC Eindhoven.

Ondanks dat het maar na één wedstrijd is, mag Wittenhorst JO17-1 zich voorlopig koploper noemen van de Hoofdklasse. De ploeg van trainer Ken Peeters kende een bliksemstart bij EVV (1-5) en neemt het nu thuis op tegen een andere ploeg uit het zuiden: FC Hoensbroek/EHC. De bezoekers eindigden de Hoofdklasse Zuid als zesde en begonnen vorige week met een nipte 1-0 zege op Blerick. We weten dat een goede start het halve werk is en met zes punten uit twee duels zou dit een flinke boost geven aan de ambities. De wedstrijd op Sportpark Ter Horst start om 15.00 uur.

Na de afgelasting van vorige week, opent Wittenhorst JO16-1 haar Hoofdklassecompetitie met een zware thuiswedstrijd tegen Avanti '31, dat in de Hoofdklasse met onze JO17-1 kampioen werd. De ploeg uit Schijndel verloor dit seizoen nog geen enkele wedstrijd en krijgt gemiddels slechts één doelpunt tegen per wedstrijd. Vorige week startten de bezoekers met een ruime 4-1 overwinning op Mierlo Hout. Na de goede eerste seizoenshelft ligt er zeker geen druk op de ploeg van trainer Willem-Jan van Rens, maar de Horstenaren zijn zeker in staat om het de favoriet lastig te maken. De wedstrijd start op het Horster kunstgrasveld om 13.15 uur.

Het is een feit dat RKsv Nuenen JO15-1 - Wittenhorst JO15-1 al om 12.15 uur begint, anders had de ploeg van trainer Stan Theeuwen net zo goed een bus kunnen bestellen met onze JO19-1. Beide ploegen bezoeken deze zaterdag namelijk hetzelfde sportpark. De 2e divisionist hervatte de competitie vorige week succesvol met een ruime 6-1 zege op hekkensluiter JVC Cuijk, waar de thuisploeg verdienstelijk gelijkspeelde in Doetinchem bij nummer vier DZC '68. Beide ploegen kunnen dit weekend een grote stap zetten richting handhaving: de oranjehemden hebben acht punten voorsprong op Gemert, waar de groen-witten vijf punten voorsprong hebben op de degradatiezone. Willen de Horstenaren zich snel veilig spelen, dan zal er uit een ander vaatje moeten worden getapt dan in november: toen won Nuenen namelijk met 1-4 in Horst.

Aanstaande zaterdag wacht er een mooie uitdaging voor de dames en heren van Wittenhorst JO15-2, welke om 10.30 uur een thuiswedstrijd spelen tegen vv Kessel JO15-1. De bezoekers, doorgaans spelend in het rood, kenden een succesvolle najaarscompetitie. Met een derde plek en liefst zeven overwinningen in tien wedstrijden, eindigden de bezoekers keurig in de top van de 2e klasse. Omdat de wedstrijd vorige week werd afgelast, is het lastig voor de ploeg van trainer Peter Rijs om in te schatten wat de kansen deze competitie zijn. Wellicht dat hier na aankomende week al meer over gezegd kan worden.

De mannen van Wittenhorst JO13-1 spelen zaterdag om 11.15 uur een thuiswedstrijd tegen NWC uit Asten. De bezoekers, die doorgaans ook in het oranje spelen, staan knap vierde in de 3e divisie met slechts vijf punten voorsprong op nummer negen Wittenhorst. De onderlinge verschillen zijn dus klein en met een goede reeks kunnen de Horstenaren de aansluiting naar boven weer vinden. Hopelijk kan hier zaterdag een goede start mee worden gemaakt!