Belangrijke zeges JO19-1 en JO15-1

2 februari 2020

Op een regenachtig Sportpark Ter Horst heeft Wittenhorst JO19-1 de draad na de winterstop direct goed opgepakt. Hekkensluiter RKDVC uit Drunen werd met 3-1 verslagen. Nadat het de Horstenaren in het eerste half uur niet lukte om de trekker over te halen, bracht buitenspeler Luuk Mooren de ploeg van Richard Kleuskens verdiend op voorsprong. Uit de rebound na een schot van Nick Driessen schoof Mooren de bal bekeken binnen. Enkele minuten later voorkwam de lat dat Luuk de score verdubbelde. Vlak voor rust verdubbelde Nick Driessen met een kopbal de score wel. Diezelfde Driessen besliste in de tweede helft met opnieuw een kopbal de wedstrijd na een perfect aangemeten corner van Koen Saris. De Horstenaren vergaten de score uit te breiden en zagen zelfs de tegenstander één van de spaarzame kansen benutten. De oranjehemden staan op een keurige vijfde plaats met slechts vier punten achterstand op de nummer twee Gemert.

Een goed begin is het halve werk: in een sterk bezette Hoofdklasse heeft Wittenhorst JO17-1 een vliegende start gemaakt door met 1-5 te winnen bij potentiële concurrent EVV uit Echt. De Zuid-LImburgers kwamen weliswaar nog op voorsprong, maar met twee treffers besloot Maik Heijer het over een andere boeg te gooien. Na rust liepen de Horstenaren verder uit door treffers van Heijer, Mats van Biljouw en Jordi Tijssen. Volgende week wacht de wedstrijd thuis tegen Hoensbroek.

Een eveneens belangrijke overwinning voor de mannen van Wittenhorst JO15-1, die op eigen veld met maar liefst 6-1 wisten te winnen van hekkensluiter JVC Cuijk. Al na twee minuten wist Gido van Helden met een actie over de achterlijn naar binnen te snijden en de keeper te verrassen in de korte hoek. In de minuten die volgden vergaten de Horstenaren de score uit te breiden en zag men de bezoekers op gelijke hoogte komen uit een vrije trap. Vlak voor rust kregen de Horstenaren een terechte penalty, welke werd benut door Jovanny Awad. Eerlijkheidshalve hadden de Brabanders vlak daarvoor ook een strafschop moeten krijgen. Na rust tike Awad zijn tweede binnen, waarna spits Kayeal van Rengs met een intikker de wedstrijd besliste. De slotakkoorden waren voor Victor Peeters die tweemaal scoorde. Zeker de laatste goal was een prachtig bekeken bal.

Op bezoek bij koploper SBC uit Son en Breugel kwam Wittenhorst JO13-1 nét te kort om een stunt uit te halen: 3-2. De Horstenaren verkochten hun huid duur en maakten zeker aanspraak op meer, maar de Brabanders lieten bij vlagen ook zeker zien dat ze de terechte koploper zijn in de Derde Divisie. De oranjehemden staan nu negende en zullen nog enkele overwinningen nodig hebben om zich zeker vrij te spelen. Wellicht dat volgende week tegen NWC hiermee een start kan worden gemaakt.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO17-4 won de miniderby tegen Sparta '18/Kronenberg JO17-4 knap met 4-1.
  • Wittenhorst JO15-3 liet op het eigen kunstgrasveld weinig heel van de bezoekers van BEVO: 8-2.
  • Wittenhorst JO13-2 boekte een knappe overwinning op Hegelsom JO13-1: 3-0.
  • Wittenhorst JO11-4 boekte een monsterscore op Blerick JO11-4: 12-1.