Wittenhorst overklast Chevremont

2 februari 2020

Een memorabele dag op sportpark Ter Horst. Koploper Chevremont werd met name in de eerste helft totaal overvleugeld. Hier waren zeker onze vleugelspelers debet aan. Veel supporters kwamen te laat om de dadendrang van de oranjemannen in ogenschouw te nemen. Zeker de openingstreffer na 20 seconden was om in te lijsten. De aftrap werd Chevremont reeds fataal. Razendsnel werd in de spits Daan Verlijsdonk aangespeeld. Hij rondde fraai af: 1-0.

Wittenhorst stoomde door. Het succes kon niet uitblijven. De snelheid is een geducht wapen. Op links stoomde linksback Jeffrey Rijkers door. Hij was niet te houden en met zijn techniek lag nummer twee in het net: 2-0. Ook dit hadden laatkomers niet meegekregen. Wel dat in de 9e min. de doorgebroken Tom Spreeuwenberg werd neergehaald. Boosdoener Casper Robijns zag het aankomen en kon vertrekken.

Dit was nog niet alles. De bezoekers kwamen terug door een doelpunt van Eloy Cox. Zou het toch fout gaan? Nee hoor. Amper een minuut later was een geweldige actie van Joep Beurskens die Tom Spreeuwenberg in stelling bracht en dit betekende de 3-1. Wittenhorst had de smaak de pakken. Een corner in de 22e min. leidde de 4-1 in. In tweede instantie kon Bart Zanders binnenschieten: 4-1. Jammer, direct hierna was een fout achterin schuldig dat Eloy Eerlingen de 4-2 kon laten aantekenen. Deze gekke wedstrijd had nog een hoogtepunt en voor Wittenhorst wel te verstaan. Bijna in dezelfde minuut sloeg Wittenhorst weer toe. Marco Daniels ging op avontuur en stelde Tom Spreeuwenberg in staat om weer flink afstand te nemen: 5-2.

Na de pauze consolideerde Wittenhorst deze tussenstand. Chevremont kreeg geen mogelijkheden om dichterbij te komen. De grootste kans kreeg Joost van Rensch. Hij werd mooi weggestuurd richting doelman. De bal vond zijn einde nadat de binnenkant van de paal werd getoucheerd. Het slotakkoord was toch voor Wittenhorst. De actie van Joep Beurskens bracht de bal bij de meekomende Tom Spreeuwenberg die snoeihard de bal in het doel schoot: 6-2.

Een schitterende uitslag met een dito spelend Wittenhorst. Weer een bewijs dat in deze klasse van alles mogelijk is.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Joris Peelen, Dion van Horne, Bart Zanders, Jeffrey Rijkers, Daan Verlijsdonk, Joep Beurskens, Marco Daniels, Tom Spreeuwenberg (80. Luc van Kuijck), Willem Heijnen (74. Daan Hendriks), Joost van Rensch.