Wittenhorst VR1 blijft winnen

2 februari 2020

Wittenhorst dendert door en wint in Tilburg met 1-5 van de plaatselijke FC.

Wittenhorst begint sterk aan de wedstrijd. In de 3e minuut moet er dan ook een overtreding gemaakt worden door FC Tilburg om de aanval te stuiten. De bal komt op ongeveer 20 meter van het doel te liggen. Rachel Waisapy schiet de bal hard via de onderkant lat in het doel: 0-1.

De openingstreffer zorgt ervoor dat Wittenhorst lekker kan gaan voetballen. In de 20e minuut volgt dan de 0-2, of toch niet? Carin Vissers schiet de bal binnen en iedereen op het veld ziet dat de bal over de lijn is, maar de scheidsrechter ziet dit niet en wordt er dus doorgespeeld. Ondertussen dat het spel doorgaat, wordt er nog navraag gedaan aan de grensrechter. De grensrechter geeft aan dat de bal inderdaad over de lijn is en de scheidsrechter kent alsnog het doelpunt toe. Wittenhorst komt hiermee op 2-0.

Een kwartier later is het wederom raak voor Wittenhorst. Na een mooie actie komt Michelle de Wit voor het doel. De Wit gaat niet voor eigen succes, maar speelt de bal af op Ymke Wagemans die mee opgekomen is. Wagemans schiet de bal onhoudbaar binnen en zet de stand op 0-3.

Voor rust lopen de Horster dames nog verder uit. Na een overtreding op de Wit in het strafschopgebied gaat de bal op de stip. Aanvoerder Manon van Erp schiet de bal perfect binnen en zet de ruststand op 0-4.

Na rust is het spel onrustiger dan in de eerste helft. FC Tilburg krijgt een enkele kans, maar keepster Celine Roeffen laat niets door. Na een kwartier spelen in de tweede helft, is het wederom Vissers die weet te scoren. Vanuit een moeilijke hoek wordt de bal binnengeschoten: 0-5.

Met nog ongeveer 10 minuten op de klok, weet Tilburg toch keepster Roeffen te passeren. Een fout in de verdediging wordt door Nora Moggre benut: 1-5.

Wittenhorst loopt door deze overwinning niet in op medekoploper Nuenen VR2. Nuenen won thuis met 2-1 van Schaesberg. In de strijd om de 2e periode gaat Wittenhorst wel over Nuenen heen. Door het betere doelsaldo staat Horst nu boven Nuenen.

Volgende week spelen we weer thuis. Beerse Boys komt op bezoek op sportpark Terhorst. De wedstrijd begint om 12.30u