Voorbeschouwing selectieteams

4 maart 2020

De mannen van Wittenhorst JO19-1 zijn inmiddels bezig aan een ongeslagen reeks van vier wedstrijden in de 3e divisie. Deze knappe prestatie krijgt een vervolg wanneer er a.s. zaterdag gewonnen wordt op bezoek bij OJC Rosmalen. Het zal een pittige kluif worden, daar de thuisploeg slechts vijf punten minder heeft dan de ploeg van trainer Kleuskens. Dat beide ploegen sowieso aan elkaar gewaagd zijn, liet men zien in de wedstrijd van oktober op Sportpark Ter Horst: de oranjehemden wonnen toen in een ware thriller met 2-1. De rood-zwarten zullen zijn gebrand om zich te revancheren voor deze nederlaag én die van voor de carnaval: FC Eindhoven bleek toen met maar liefst 9-0 te sterk. Een gewaarschuwd mens.....u kent 'm wel.

De nummer twee van de Hoofdklasse 5, Wittenhorst JO17-1, ontvangt a.s. zaterdag om 15.00 uur de bezoekers van IVO uit Velden. De uitploeg is een bekende van onze JO16-1: beide ploegen hielden elkaar voor de winterstop op een bloedeloze 0-0. De ploeg van Ken Peeters is tot dusver ongeslagen en moet winnen om in de race te blijven voor promotie naar de 4e divisie. De bezoekers zullen normaal gesproken proberen om vanuit een solide verdediging gevaar te creëren. Taak voor de Horstenaren om met aanvallend en combinerend voetbal de drie punten binnen te halen.

Wittenhorst JO16-1 begon met twee nederlagen aan de Hoofdklasse 4 en gaat zich de komende weken richten op het boeken van enkele overwinningen. We hopen dat de ploeg van Willem-Jan van Rens het kunststukje van het najaar kan herhalen: na een stroeve start bleven de Horstenaren uiteindelijk zeven wedstrijden ongeslagen. Daarnaast zullen de oranjehemden sowieso nog een appeltje te schillen hebben met aankomende tegenstander Volharding/Sambeek JO17-1: in de beker werd er thuis onnodig met 0-6 verloren. Hopelijk laten de eerstejaars B-spelers zaterdag zien sindsdien veel bijgeleerd te hebben.

Voor Wittenhorst JO15-1 wacht een heel belangrijke wedstrijd op bezoek bij OJC Rosmalen. De aankomende tegenstander staat slechts twee punten boven de Horstenaren en vecht net als de bezoekers voor handhaving in de 2e divisie. De oranjehemden zullen, net als de thuisploeg, nog zeker twee overwinningen nodig hebben om handhaving veilig te stellen. De ploeg van trainer Theeuwen zal sowieso revanchegevoelens hebben jegens de aankomende tegenstander, daar de rood-zwarten in oktober met 3-2 wonnen in Horst. Een driepunter zou een hele grote stap zijn in de goede richting.

Het is u wellicht ontgaan, maar de dames en heren van Wittenhorst JO15-2 boekten afgelopen zaterdag een spectaculaire 8-3 overwinning op bezoek bij Sparta '18/Kronenberg en konden eindelijk een overwinning boeken in competitieverband. Hartstikke knap! Dit goede gevoel gaan de oranjehemden proberen voort te zetten in een thuiswedstrijd met SVC 2000 JO15-1, dat haar enige wedstrijd tot nu toe met 3-0 won van IVO. Door de knappe overwinning in Sevenum staat de ploeg van Peter Rijs vierde. Met een nieuwe overwinning kan het nog wel eens een interessante competitie worden!

Tenslotte speelt Wittenhorst JO13-1 op het eigen Sportpark Ter Horst om 11.15 uur een heel interessante wedstrijd tegen Weltania/Bekkerveld. Beide ploegen hebben namelijk evenveel punten (21) en hebben allebei zeven maal gewonnen en zeven maal verloren. Duidelijk is dat de winnaar aansluiting zal houden met de top-drie, terwijl de verliezer een pas op de plaats zal moeten maken. In september wisten de Horstenaren met maar liefst 1-5 te winnen in Heerlen, dus de oranjehemden leunen op een goede generale. Gezien de statistieken zal deze wedstrijd in ieder geval niet in een gelijkspel eindigen. Zul je net zien....