Voorbeschouwing selectieteams

15 mei 2019

Kersvers kampioen Wittenhorst JO19-1 speelt aankomende zaterdag een late wedstrijd. Op bezoek bij FC Hoensbroek wordt pas om 16.00 uur afgetrapt. De gastheren zijn nog niet helemaal zeker van handhaving en zullen er alles aan willen doen om de Horstenaren punten af te snoepen. Het enige waar de ploeg van Richard Kleuskens nog voor speelt, is een eventuele derde periodetitel op een rij, wat zo onderhand een unicum zou moeten zijn. Men is daarbij wel afhankelijk van puntverlies van Scharn, dat volgende week naar Horst komt. De vorige confrontatie op Sportpark Ter Horst eindigde in een nipte 2-1 zege voor de oranjehemden.

Voor Wittenhorst JO17-1 breken spannende weken aan. Met een voorsprong van twee punten op nummer tien Best Vooruit zijn de Horstenaren namelijk nog niet verzekerd van handhaving in de Vierde Divisie. Het gegeven dat het doelsaldo een stuk beter is dan de omliggende ploegen, zou over twee weken wel eens in het voordeel kunnen zijn. Om een flinke stap in de goede richting te zetten, zal er zaterdag gewonnen moeten worden van NWC uit Asten. De Brabanders zijn al veilig en staan keurig vierde. Het verschil op de ranglijst is slechts acht punten en het doelsaldo nagenoeg hetzelfde. De ploeg van Kevin van den Berg zal erop gebrand zijn om op het eigen hoofdveld weer een stapje dichter bij handhaving te komen. De wedstrijd begint om 15.00 uur.

Om 13.15 uur speelt Wittenhorst JO17-2 een thuiswedstrijd tegen Avanti '31, dat één plek lager staat dan de ploeg van Kevin Koolhof. De bezoekers uit Schijndel vechten tegen lijfsbehoud, daar ze in punten gelijk staan met Stiphout Vooruit. De Horstenaren zijn daarentegen al enkele weken veilig, dus ook aankomend weekend kan men vrijuit voetballen. Toch zal er een beetje druk zijn, want verliezen van een ploeg die lager staat op de ranglijst is nooit leuk.

Nog twee keer winnen en de titel in de Derde Divisie is een feit. Wittenhorst JO15-1 staat bovenaan in deze competitie en verdedigt een voorsprong van één punt ten opzichte van Unitas '59. Aankomende zaterdag reist de ploeg van Ken Peeters af naar Herten, waar nummer zeven SHH de Horstenaren zal ontvangen. Het verschil op de ranglijst is qua punten wellicht groot (13), toch zullen de oranjehemden een pittige kluif hebben aan de gastheren. Ten eerste omdat de vorige confrontatie nipt werd gewonnen (1-0) en daarnaast wegens de druk die stiekem toch wel aanwezig zal zijn. Mannen, neem dit mee als positieve energie en zet een flinke stap in de goede richting!

De mannen van Wittenhorst JO14-1 spelen nog tegen twee Brabantse clubs: UNA en Brabantia. Aankomende zaterdag komt eerstgenoemde naar sportpark Ter Horst. De geelhemden staan op een keurige vijfde plaats en verloren dit voorjaar pas één keer. De ploeg van Willem-Jan van Rens verloor drie van de laatste vier wedstrijden en staat achtste in de Hoofdklasse. Om het seizoen met een goed gevoel af te sluiten zouden de punten van harte welkom zijn. Bij een overwinning is een eindklassering in de top-vijf nog altijd mogelijk. De wedstrijd begint om 11.30 uur.

's Ochtends in alle vroegte spelen de dames en heren van Wittenhorst JO13-1 al om 10.00 uur tegen Geleen-Zuid. De aankomende tegenstander staat knap tweede in de Derde Divisie en hoopt deze ook vast te houden ten opzichte van sv Valkenswaard. De Horstenaren zakten afgelopen weekend weer naar een degradatie plek en zullen nog minimaal één keer moeten winnen om in ieder geval niet direct te degraderen. Lukt het aankomende zaterdag niet, dan volgt volgende week nog een kans op bezoek bij nummer laatst sv Laar. Zet 'm op!

Wittenhorst JO12-1 sluit aankomende zaterdag het seizoen af met een thuiswedstrijd tegen HVCH. Beide ploegen hebben evenveel punten (10) en hopen met een overwinning een plek in de top-vijf te bemachtigen. De oranjehemden wonnen knap de laatste twee wedstrijden op een rij en zullen het seizoen dus sowieso positief afsluiten. Een derde opeenvolgende zege zou een mooi toetje zijn op een leerzaam seizoen.