Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 6 oktober 2018

3 oktober 2018

Wittenhorst JO19-1 gaat de derde speelronde in de Vierde Divisie aanvangen met een thuiswedstrijd tegen FC Hoensbroek JO19-1. De Zuid-Limburgers vinden zich na twee speelronden met drie punten terug in de middenmoot, waar de ploeg van trainer Richard Kleuskens met de volle buit medekoploper is. De Horstenaren zijn daarnaast de enige ploeg zonder een tegendoelpunt. Met de uitwedstrijd naar medekoploper Scharn in het vooruitzicht, is het belangrijk dat de drie punten in Horst worden gehouden. De wedstrijd staat gepland om 14:30 uur op het hoofdveld.

NWC uit Asten zal zaterdag oranje kleuren, wanneer de plaatselijke JO17-1 de competitiegenoten uit Horst zal verwelkomen. U raadt het al: De thuisploeg speelt normaliter óók in het oranje. De thuisploeg beleeft een valse start met twee nederlagen en zal gebrand zijn om het de ploeg van trainer Kevin van den Berg moeilijk te maken. De ploeg van aanvoerder Nick Driessen won afgelopen zaterdag ruim van Bladella en steeg hierdoor naar een voorlopige plek in de middenmoot. Een tweede opeenvolgende zege zou een goede start betekenen in de Vierde Divisie.

Voor Wittenhorst JO17-2 staat een uitwedstrijd op de rol naar Schijndel, waar rode lantaarn Avanti ’31 de ploeg van trainer Kevin Koolhof ontvangt. De oranjehemden haalden weliswaar slechts één punt uit twee wedstrijden, het vertoonde spel en veldoverwicht in beide wedstrijden geeft de burger echter moet. De thuisploeg is zoals eerder aangehaald de hekkensluiter in de Hoofdklasse en gaat bij een zege de bezoekers uit Horst voorbij op de ranglijst. Taak voor de ploeg van aanvoerder Sven Kuijpers om de eerste zege te boeken en om de onderste regionen van de ranglijst voorlopig achter zich te laten.

Na de knotsgekke maar verdiende overwinning op Sportclub Irene (7-4), staat er voor Wittenhorst JO15-1 een zowaar nóg lastigere wedstrijd op het programma. Op het eigen Horster kunstgras wordt SHH JO15-1 uit Herten ontvangen. De bezoekende ploeg is samen met Unitas ’59 en Scharn medekoploper in de Derde Divisie en wist net als de ploeg van Ken Peeters al acht keer te scoren in twee wedstrijden. Normaliter is dit gegeven een garantie voor flink wat doelpunten. Een zege is nodig voor de Horstenaren om de koplopers in de gaten te houden.

Medekoploper in de Hoofdklasse, Wittenhorst JO14-1, ontvangt op het eigen Horster kunstgras Brabantia JO14-1. De Eindhovenaren scoorden net als de ploeg van Willem-Jan van Rens zeven keer, maar verloren hun eerste wedstrijd van RKsv Nuenen. De thuisploeg is het enige team dat nog geen enkel tegendoelpunt hoefde te incasseren. Met dit gegeven en het feit dat de Horstenaren eigen altijd scoren, belooft het weer een attractieve wedstrijd te worden.

Hekkensluiter in de Derde Divisie, Wittenhorst JO13-1, gaat de reis maken naar Geleen, waar nummer twee FC Geleen-Zuid de ploeg van trainer Roy Broos ontvangt. De dames en heren verloren twee keer, maar waren in beide wedstrijden zeker niet kansloos. Aankomende zaterdag volgt in het verre zuiden de kans om de eerste punten te halen. Succes!

Een vroeg, maar interessant duel voor Wittenhorst JO12-1. Om 10.00 uur trapt de ploeg van Peter Rijs af tegen RKsv Nuenen JO12-1, dat net als de Horstenaren nog puntloos is in de 10e Klasse. Na de goede wedstrijd in Blerick volgt een nieuwe kans voor deze jonge ploeg om de eerste punten in deze competitie binnen te halen. Succes!