Walking Football: voetbal voor 55-plussers

20 april 2017

Om 55-plussers te stimuleren om in beweging te blijven of te komen, hebben Wittenhorst en SV Melderslo het initiatief genomen om in Horst aan de Maas het Walking Football op te zetten. Het initiatief wordt begeleid door Sport aan de Maas, KNVB Zuid ll en Fysio Westsingel en begint inmiddels aardig vorm te krijgen.

Bij Walking Football mag er niet worden gerend, mogen er geen slidings worden gemaakt en wordt er 7 tegen 7 gespeeld. Het biedt de oudere doelgroep de kans om te voetballen en om het sociale aspect van voetbal te (blijven) beleven.

Alle voetbalclubs uit de gemeente Horst aan de Maas gaan deelnemen aan het Walking Football en binnenkort staat het eerste toernooi op het programma. Op zaterdag 29 april nemen op Sportpark de Vonkel in Meterik de 55-plussers het van 15.30 uur tot 17.30 tegen elkaar op.

De bedoeling is dat er in de toekomst om de paar weken een Walking Football Toernooi wordt georganiseerd,  steeds bij een andere vereniging. Na afloop van een toernooi wordt er in de kantine van de betreffende vereniging een ‘derde helft’ georganiseerd. Wellicht dat er in de toekomst een reguliere competitie ontstaat, zoals bijvoorbeeld bij de veteranen het geval is.

Heb jij interesse in het Walking Football of wil je graag meer informatie? Dan je contact opnemen met Lei van den Bekerom, leovandenbekerom@hotmail.com.