"We wilden eigenlijk voor de dubbel gaan"

19 mei 2020

RKsv Wittenhorst telt in totaal maar liefst achttien seniorenteams. De komende weken praten we bij met onze dames en heren. Hoe erg missen ze het voetbal? Of weegt het gemis van de kantine zwaarder? Hoe hebben ze nog contact met elkaar en hoe volgend seizoen verder? Vandaag de beurt aan Wittenhorst 6 en Wittenhorst 8.

Ut achtst: unne gojje middenmoter

"Begin dit seizoen wonnen we de eerste editie van het Kelderklassetoernooi bij Wittenhorst. Met de eerste prijs in handen voor dit seizoen wilden we toch wel voor de dubbel gaan. Helaas bleek na een aantal wedstrijden dat het toch eerder de middenmoot ging worden. Na een goed begin in 2020 zonder verliespunten, begonnen we weer omhoog te kijken naar het kampioenschap. Helaas moeten we het nu toch doen met een plek in de middenmoot, wat zo slecht nog niet is! Nu dit seizoen erop zit is ook de laatste wedstrijd geweest van onze vedette Arjan. Voor hem dus geen afscheidswedstrijd met een publiekswissel. Wij als team willen Arjan via deze weg alvast bedanken voor de afgelopen seizoenen en zien een vat bier wel van hem komen! (Kratje is ook goed Arjan). Wij hopen weer snel een training en/of wedstrijd af te kunnen werken zodat we ook de kantine weer kunnen gaan sponsoren!"

Ut zesd: neeje leden nuudig veur volgend seizoen!

"Het seizoen 2019-2020 begon voor ons team met een mooie overwinning. Helaas volgde er direct een moeilijke periode met te veel verliespunten. We wisten echter weer snel de weg omhoog te vinden met een aaneenschakeling van overwinningen. Absoluut hoogtepunt was op 24 november met een zeer knappe 4-2 overwinning thuis tegen EWC 2, de koploper in de eindstand.

De die dag ingevoerde WolfPack-tactiek droeg bij aan de beste wedstrijd van het seizoen. Volgend seizoen gaan we de WPT verder verfijnen. Trainer Ralf (Broos, red.) zag dit seizoen veel spelers in de lappenmand terechtkomen waardoor het vaak puzzelen was met de selectie. Voor volgend jaar rekenen we op minder blessures. Ralf, bedankt dat je ons dit jaar wilde coachen!

Met kerst werden we gastvrij onthaald door onze sponsor bij Graaf Ter Horst en hebben we een mooie feestavond gehad. Na de winterstop hebben we slechts twee competitiewedstrijden gespeeld en het seizoen eindigde voor ons allemaal teleurstellend.

Richard, Miftar, Cyriel en Stefan bedankt voor alle mooie voetbalmomenten! We gaan op gepaste wijze samen afscheid nemen als het weer kan."

Wittenhorst 6 zoekt voor volgend seizoen nog vervangers voor deze toppers. Wil jij op zondagmorgen lekker ballen en met ons een biertje drinken? Meld je dan aan bij Wittenhorst. Je begint wel als linksback ;-)