Wittenhorst 1 boekt opnieuw ruime overwinning

11 oktober 2020

Een wedstrijd winnen in Overloon is voor Wittenhorst meestal geen gemakkelijke taak. Volgens de stand op de ranglijst zou dit dan ook eigenlijk geen probleem moeten zijn. Trainer Ton Kosterman kon niet beschikken over doelman Jaap Omvlee en middenvelder Frank Peeters. Ravi Arts was een uitstekende sluitpost. Giel Beurskens stond eveneens zijn mannetje.

Meteen na het eerste fluitsignaal verscheen Wittenhorst met regelmaat voor het vijandelijke doel. In de 5e min. had deze strijdwijze succes. Michiel Hanssen kon tenslotte het beslissende schot lossen: 0-1. Een betere start was niet denkbaar. Zeker toen dezelfde speler de 0-2 leek binnen te schieten, maar doelman Cornelissen redde fraai.

Bij de oranjemannen was de drive ineens op een laag pitje gezakt. Dit strafte de thuisclub direct af. Uit een corner werd in derde instantie door Koen Voesten de gelijkmaker geforceerd: 1-1.

Wittenhorst moest zich gaan herpakken. Het overwicht was weliswaar groot, maar het doelpunt viel nog niet. Pas in de 42e min. viel de bevrijdende treffer. Joost van Rensch was er als de kippen bij om de het laatste zetje te geven: 1-2. Meteen rust.

Na de pauze een ander Wittenhorst dat niet alleen feller was maar ook het spel was beduidend beter. Overloon kon het soms niet bijbenen. De actie van Joost van Rensch had een beter lot verdiend. Een flitsende actie van Joost betekende in de 70e min. een penalty. Deze werd door Jeroen Verkennis onberispelijk verzilverd: 1-3.

Het duurde niet lang voordat Wittenhorst weer kon juichen. Joost zette op de linkervleugel een snelle actie en gaf de bal loepzuiver aan de vrijstaande Jeroen Verkennis: 1-4.

De wedstrijd was meer dan gespeeld. SSS’18 kon niet meer en Wittenhorst verzuimde om de score nog te verhogen. Eindresultaat telt en dat was positief.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Daan Hendriks, Dion van Horne, Bart Zanders, Jeffrey Rijkers, Giel Beurskens (85. Dirk Scheres), Daan Verlijsdonk (85. Martijn van Ooijen)Joep Beurskens, Michiel Hanssen (80. Denny Bongers), Jeroen Verkennis, Joost van Rensch.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 heeft opnieuw goede zaken gedaan door op bezoek bij Erp 2 met 0-1 te winnen. Het enige doelpunt van de wedstrijd viel vlak voor rust uit een vrije trap. De ploeg van trainer Richard Kleuskens mag zich voorlopig koploper noemen van de Hoofdklasse met tien punten uit vier wedstrijden.
  • Een lastige middag voor de VR1 van Wittenhorst, dat op bezoek bij Leveroy met 7-2 verloor. Zo vroeg in het seizoen is er nog niets aan de hand en de voorlopige tiende plaats is dan ook geen reden tot paniek. Over twee weken komt FC Tilburg op bezoek in Horst, waarmee er een start kan worden gemaakt met klimmen op de ranglijst.
  • Wittenhorst 3 kwam op eigen veld nét tekort tegen Venray 3 en verloor met 2-3. Voorlopig bivakkeren de Horstenaren met drie punten uit vier wedstrijden op een tiende plaats. Over twee weken ontvangen de oranjehemden een concurrent: het tweede elftal van BEVO, dat nog puntloos is, komt dan naar sportpark Ter Horst.
  • Wittenhorst 6 verloor op bezoek bij het derde elftal van Sparta '18 met 5-2. Met drie punten uit drie wedstrijden staan de oranjehemden voorlopig tiende. Volgende week komt er met Blerick 5 een concurrent naar Ter Horst, daar deze ploeg op een elfde plaats staat.
  • Het zal niet vaak voorgekomen zijn, maar het stond er toch echt: Wittenhorst 7 won vandaag op eigen veld met liefst 16-1 (!) van het vierde elftal van AVV America. Door de eclatante zege hebben de vrienden nog alle wedstrijden gewonnen en staan ze met dertig doelpunten voor en slechts vier tegen voorlopig op een derde plaats.
  • Wittenhorst 8 speelde vandaag op eigen veld met 1-1 gelijk tegen het derde elftal van SVEB. Het betekende het tweede gelijkspel in even zoveel wedstrijden. Volgende week komt het derde elftal van Montagnards op bezoek, dat na drie wedstrijden op een zesde plaats staat.
  • Hij is binnen: de eerste competitieoverwinning ooit voor het vriendenteam van Wittenhorst 12. Op eigen veld werd er knap met 3-2 gewonnen van de bezoekers van RKDSO 2. Met vier punten uit drie wedstrijden staat de Horstenaren voorlopig achtste, over twee weken komt het tweede elftal van Lottum op bezoek.