Wittenhorst 1 declasseert RKVVO: 0-5

30 augustus 2020

Wittenhorst 1 is in het bekeravontuur flink van leer getrokken. RKVVO uit Veldhoven (2e klasse) werd in eigen huis met 0-5 teruggewezen. Deze flinke zege mag er zijn. Vanaf het begin probeerde de ploeg van Ton Kosterman orde op zaken te stellen. In de 6e min. kon de scheidsrechter reeds naar het midden wijzen. Jeroen Verkennis was de man die het doel vond: 0-1. Een negatief puntje was wel dat er een handvol royale kansen werd gemist. Hier tegenover stond de fraaie redding van de debuterende doelman Ravi Arts. Zo bleef de stand slechts 0-1.

Direct na de pauze hielp Michiel Hanssen de oranjehemden aan de 0-2 (47. min.). De mooie wereldreis heeft hem schijnbaar goed gedaan, want hij scoorde rond het halfuur 0-3. Tijd voor trainer Ton Kosterman om in deze periode vijfmaal te wisselen. Zo kon de hele selectie ingezet worden. In het laatste kwartier werd de eindstand bepaald. Eerst kon Frank Peeters nummer vier op het scorebord brengen met een fabelachtige uithaal en tenslotte zorgde Jeffrey Rijkers voor de mooie 5-0. Een leuke wedstrijd dat de supporters doet heugen op de komende thuiswedstrijd tegen Laura/Hopel comb.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Daan Hendriks, Dion van Horne, Jeffrey Rijkers, Bart Zanders, Frank Peeters (76. Martijn van Ooijen), Daan Verlijsdonk, Michiel Hanssen (62. Giel Beurskens), Joep Beurskens (76. Dirk Scheres), Jeroen Verkennis (62. Tom Spreeuwenberg), Joost van Rensch (68. Denny Bongers).

Eerder dit weekend begon ook het bekerseizoen voor de jeugd. Wittenhorst JO17-1 blonk uit door op eigen veld de derby tegen Venray JO17-1 ruim te winnen: https://www.rksv-wittenhorst.nl/nieuws/wittenhorst-jo17-1-eenvoudig-langs-venray.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2, dit seizoen onder leiding van Richard Kleuskens, speelde zich vandaag met speels gemak voorbij HBSV 2: 0-5.
  • Wittenhorst 3 was op eigen veld niet opgewassen tegen het vierde elftal van de bezoekers uit Deurne: 1-5.
  • Wittenhorst 5 boekte vandaag op eigen veld een mooie 2-1 overwinning op VCA 2 uit Sint Agatha.
  • Op bezoek bij Vitesse '08 3 in Gennep verloor ons zesde elftal nipt met 3-2. Volgende week is er kans op revanche op eigen veld in de derby tegen Melderslo 3.
  • Een solide 0-3 zege voor Wittenhorst 7 op bezoek bij BVV '27 2. Onze vrienden staan er dus goed voor, dit laten ze op hun Instagram-pagina maar al te graag zien.
  • Wittenhorst 8 won vanmorgen in alle vroegte op eigen veld met 4-2 van het derde elftal van AVV America.
  • Wittenhorst 10 hield het derde elftal van Meterik op de brilstand: 0-0. Beide ploegen zijn overigens ook competitiegenoten, dus men zal elkaar nog regelmatig tegenkomen dit seizoen.
  • Eén van de grootste overwinning van vandaag kwam op naam van Wittenhorst 11, dat thuis geen enkel probleem had met de bezoekers van Meterik 4: 5-1.
  • Het allereerste officiële duel van ons nieuwste vriendenteam, Wittenhorst 12, eindigde op eigen veld in een verdienstelijk 1-1 gelijkspel tegen Venray 11.