Wittenhorst JO17-1 verslaat Venray in eerste bekerduel

30 augustus 2020

In een attractieve bekerderby heeft Wittenhorst JO17-1 zaterdagmiddag eenvoudig afgerekend met Venray JO17-1: 4-1. Al in de openingsfase creëerde de ploeg van trainer Ken Peeters enkele grote kansen om direct op voorsprong te komen. Uiteindelijk moest er een 'frommelgoal' van Pim van Schendelen aan te pas komen om alsnog de verdiende voorsprong te nemen. Niet veel later kwamen de bezoekers op gelijke hoogte, wat ook de ruststand bleek. Na rust namen de Horstenaren het heft al snel in handen wat resulteerde in de verdiende voorsprong na een omhaal van Sjeffrie Swinkels. Na een fase waarin beide ploegen elkaar probeerden pijn te doen, namen de oranjehemden de regie weer over en zorgden treffers van Jelle Janssen en opnieuw Swinkels ervoor dat de score verder uitliep.

Remco Arts heeft zijn officiële debuut als hoofdtrainer van de JO19-1 niet gemist. Op bezoek bij Sportclub Irene werd er eenvoudig gewonnen: 1-3. De bezoekers vergaten de vele kansen af te maken, waarna de thuisploeg brutaal op voorsprong kwam. Vervolgens besloot aanvoerder Nick Driessen op te staan door alle drie de doelpunten voor zijn rekening te nemen. De vrije trap was dan ook zeker om in te lijsten. De 3e divisionist ontvangt volgende week op eigen veld Helden JO19-1.

Een minder goede bekerstart voor De JO17-2, JO15-1 en JO13-1. Deze teams leden een nederlaag waardoor het lastig gaat worden om de volgende ronde van de beker te bereiken. De JO17-2, onder leiding van Stan Theeuwen, bood één helft knap weerstand aan Venlosche Boys JO17-1. De 0-1 ruststand bood dan ook voldoend perspectief voor de tweede helft, ware het niet dat de bezoekers verder wisten uit te lopen. De JO15-1 was voetballend zeker niet minder op bezoek bij Sparta '18, waarbij slordigheden in de Horster opbouw én de fysieke kracht de thuisploeg in het zadel hielp: 3-1. Beide ploegen creëerden voldoende kansen om meer doelpunten te maken. De JO13-1 verloor ruim van Merefeldia. Voor veel spelers is het vooral nog wennen om leren om te gaan met de overgang van klein naar groot veld. Al doende leert men!

Bekersucces voor:

• Wittenhorst JO17-3, dat met 4-1 won van VIOS'38/Toxandria.
  • Wittenhorst JO15-3, dat met 1-5 won bij Sportclub Irene.