Wittenhorst 1 geeft zege uit handen

19 mei 2019

Wittenhorst kende tegen Schaesberg een meer dan vliegende start en stuurde de gastheren de eerste 25 minuten van het kastje naar de muur. Met een overdonderende start overrompelde Wittenhorst reeds na 48 seconden de tegenstander bijna. De inzet van Joost van Rensch werd te nauwer nood verwerkt door de doelman. Voortvarend zette Wittenhorst de toon met uitstekend aanvalsspel. Een perfecte steekbal van Joep Beurskens belandde na 6 minuten voor de voeten van Michiel Hanssen die met een fraaie stift doelman Bours het nakijken gaf: 0-1. Na 11 minuten bracht Michiel Hanssen ditmaal Willem Heijnen in stelling en deze aarzelde geen moment en tekende met een hard schot 0-2 aan. Wittenhorst bleef met attractief spel Schaesberg in de problemen brengen.

Na 22 minuten was opnieuw Willem Heijnen er als de kippen bij om een voorzet van Daan Verlijsdonk voorbij de Schaesberg doelman te werken: 0-3. Wittenhorst leek op rozen te zitten. Een misverstand tussen het verdedigingsduo zorgde er echter voor dat Schaesberg na een half uur terug kon komen in de wedstrijd. Geuskens profiteerde hiervan en kon de bal voorbij Sjors Witt plaatsen: 1-3. Hiermee brak ook de ruststand aan.

Na rust vergat Wittenhorst de wedstrijd vroegtijdig te beslissen. De oranjehemden kregen in deze periode drie opgelegde scoringskansen, maar de voorwaartsen haalden de trekker niet over. Dat kwam Wittenhorst duur te staan. Op een weggeslagen bal door keeper Sjors Witt werd door de verdedigers net niet alert genoeg gereageerd, Dijkman kreeg de bal voor de voeten en verschalkte Sjors Witt na 58 minuten alsnog: 2-3. De spanning keerde terug en het spel golfde op en neer. Opnieuw kwam Wittenhorst twee maal in zeer kansrijke positie, maar eerst strandde een prima aanval op de Schaesbergse keeper en bij een volgende poging kwam Willem Heijnen net een teenlengte te kort om opnieuw te scoren. Schaesberg rook mogelijkheden, na 73 minuten wist de Horster achterhoede de bal niet vlot genoeg weg te werken en tekende Erps zelfs de gelijkmaker aan: 3-3.

Hierna brak een tenen knijpende slotfase aan waarin beide ploegen voor de winst gingen. Schaesberg kwam kansrijk voor het Horster doel, maar kon net niet doel treffen, Wittenhorst nam het initiatief weer over: Joost van Rensch trof in kansrijke positie het zijnet. In de ultieme slotseconde had Beurskens de winnende treffer op zijn voet, maar ook hij miste jammerlijk. De uitstekende leidsman Verhaag kon deze opmerkelijk verlopen partij zodoende met een spectaculaire 3-3 affluiten. Gezien de 7 opgelegde kansen na rust had Wittenhorst deze wedstrijd echter eerder moeten beslissen.

Komende zondag kan Wittenhorst nog een alles beslissende rol spelen om het kampioenschap in de 1e klasse D. EHC Heuts wil de kampioenstitel in Horst komen ophalen. Indien Wittenhorst echter EHC Heuts pootje weet te lichten kon het Zeilbergse ZSV wel eens de lachende kampioen worden. Spanning alom dus op de laatste wedstrijddag in de eerste klasse!

6 min. 0-1 Hanssen; 11 min. 0-2: Heijnen; 22 min. 0-3; Heijnen; 30 min. 1-3 Geuskens; 58 min. 2-3 Dijkman; 73 min. 3-3 Erps

Wittenhorst 1: Sjors Witt, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Joris Peelen, Joost van Rensch (86: Tom Zanders), Marco Daniëls, Daan Verlijsdonk, Willem Heijnen, Bart Zanders, Michiel Hanssen (68: Giel Beurskens) Joep Beurskens

Wat verder opviel:

• Kersvers kampioen Wittenhorst 4 houdt haar ongeslagen status nog altijd hoog. Vandaag werd er met 2-2 gelijkgespeeld op bezoek bij nummer vijf Oostrum. Deze week volgen nog twee thuiswedstrijden, waarna het seizoen tevreden zal worden afgesloten.
  • Het was een leuke trainingsweek voor ons zesde elftal, dat in de hoop op betere resultaten volgend seizoen, deze week een heuse 'meelooptraining' hield. Hier kwamen enkele geïnteresseerde spelers op af, die volgend jaar wellicht de weg omhoog zullen vinden samen met de al reeds vastgelegde versterkingen. Die zullen nodig zijn, want vandaag was Blerick duidelijk te sterk: 7-1.
  • Wittenhorst 7 verloor de topper tegen vvVos op eigen veld met 2-4. De bezoekers hebben de titel nu dus in eigen hand, waar de Horstenaren afhankelijk zijn van puntverlies. Eerst maar eens zelf winnen van Arcen en FCV, dan is een feestje nog altijd mogelijk!
  • Wittenhorst 8 won vandaag voor de tweede keer op een rij door thuis met 2-0 te winnen van het vierde elftal van Meterik. De achtste plaats is inmiddels stevig in handen en met nog twee wedstrijden te gaan zit er wellicht nog meer in.
  • "Ut tient' won vandaag voor de vierde keer op een rij. In een rechtstreeks duel met concurrent DEV Arcen werd met 4-1 gewonnen. De oranjehemden stegen naar de derde plek op de ranglijst en sluiten volgende week het seizoen af met een uitwedstrijd bij koploper HBSV.