Wittenhorst VR1 wint lastige uitwedstrijd

19 mei 2019

Vandaag werd de laatste uitwedstrijd van het seizoen gespeeld. Lang leek de wedstrijd te eindigen in een gelijkspel, maar in de laatste minuut valt de beslissing: Wittenhorst wint met 1-2 van Fortuna ’54.

Wittenhorst start goed aan de wedstrijd, in de openingsfase worden al enkele kansen gecreëerd. De openingstreffer wordt na een kwartier spelen op het scorebord gezet: Keepster Celine Roeffen speelt de bal diep en bedient daarmee Carin Vissers. Vissers die zich door de verdediging van Fortuna speelt, komt oog in oog met de keepster van Fortuna en scoort feilloos de 0-1.

Voor rust verzuimt Wittenhorst verder uit te lopen, waardoor we met een kleine 0-1 voorsprong gaan rusten.

Na rust is Wittenhorst direct weer gevaarlijk. In de eerste 5 minuten worden helaas de kansen niet benut. In een tegenaanval breekt Fortuna via de linkerflank door en wordt de voorzet in het doel gewerkt: 1-1.

Daarna blijft het spel in evenwicht. Enkele goede kansen voor beide teams, maar deze worden niet benut. Wittenhorst blijft hard werken om de wedstrijd naar zich toe te trekken. In de laatste minuut wordt het harde werken beloond: Na een overtreding op Vissers, past de scheidsrechter goed de voordeelregel toe, waardoor Vissers zich wederom door de verdediging heen kon spelen en scoren: 1-2.

De kampioen in de 3e klasse neemt ook vandaag de 3 punten mee naar Horst. Volgende week wordt de laatste wedstrijd van het seizoen gespeeld. Op sportpark Terhorst ontvangen we RKMSV uit Meijel. De wedstrijd begint om 11.45u.