Wittenhorst 1 na penalty's uitgeschakeld

15 september 2019

De finalewedstrijd om te bepalen wie er naar de volgende bekerronde gaat tussen Bekkerveld en Wittenhorst ging eigenlijk goed tegen elkaar op. Zonder veel hoogtepunten kon de thuisclub na het missen van een grote kans in de 40e min. op voorsprong komen. Hiervoor leek Dion van Horne te gaan scoren, maar dit gebeurde helaas niet.

Na de pauze kwam Wittenhorst beter in de wedstrijd. Rond het halfuur kwam Tom Spreeuwenberg in het veld en zijn eerste balcontact betekende meteen de gelijkmaker, 1-1. In de spannende slotfase was Wittenhorst het eerste dicht bij de voorsprong, maar deze mogelijkheid werd gemist. Evenals de kans voor Bekkerveld. Zo bleef het bij deze 1-1 eindstand. Penalties moesten bepalen wie er doorgaat.

Deze altijd spannende situatie was voor Bekkerveld beter onder dwang te houden. Wittenhorst miste twee van de vijf pingels en Bekkerveld zag 1x een penaltie gestopt worden door Jaap. Bekkerveld was dus de meest gelukkige ploeg. Dit betekent overigens dat Wittenhorst na twee uitstekende bekerjaren niet meer in de koker komt. Dit is ook even wennen.

Wittenhorst gaat gewoon verder in de competitie en daar zal de aandacht met grote belangstelling naar uit gaan.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee,  Dion van Horne, Bart Zanders, Dirk Scheres, Joris Peelen (63. Tom Spreeuwenberg), Joep Beurskens,  Jeffrey Rijkers, Daan Verlijsdonk (55. Van Kuijck), Joost van Rensch, Willem Heijnen, Marco Daniels

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 besloot de bekerpoule met een thuiswedstrijd tegen Hapse Boys. In deze clash werden de punten eerlijk verdeeld: 2-2. De ploeg van trainer René Kepser eindigde op doelsaldo als tweede in de poule achter Olympia '18.
  • De Wittenhorst vrouwen kunnen zich gaan richten op de competitiestart in de 2e klasse. Op bezoek bij poulewinnaar Constantia werd ruim verloren, waardoor de ploeg van trainer Richard Aben is uitgeschakeld voor de beker.
  • De mannen van Wittenhorst 3 verloren met 4-2 op bezoek bij het één klasse hoger spelende Volharding 3. De 3e klasse wordt volgende week aangevangen met een thuiswedstrijd tegen het tweede elftal van Panningen, dat haar bekerpoule puntloos afsloot.
  • Wittenhorst 4 zou eigenlijk spelen tegen Kwiek uit Venlo, maar door een spelerstekort is deze wedstrijd afgelast. Voorlopig blijven de Horstenaren met twee gelijke spelen ongeslagen.
  • WIttenhorst 5 is glansrijk doorgegaan naar de volgende ronde. Het voormalige 'Derd' won ruim met 5-1 van Blerick en gaat met 9 punten uit drie duels met overmacht naar de volgende ronde.
  • Het zesde elftal wist vandaag geen potten te breken op bezoek bij buurtvereniging Meterik 2: 5-0. Het bekeravontuur ziet er op, maar het voormalige zevende elftal doet het altijd goed in de competitie.
  • Niemand van wint van Wittenhorst 7. Hoe anders was dit vorig jaar? Dit seizoen lijken de rollen te zijn omgedraaid. Het vierde elftal van America had helemaal niets te zeggen op Sportpark Ter Horst en werd dan ook met 16-0 terug op de fiets gezet. Met 9 punten uit drie duels gaat het voormalige zesde elftal met verve door naar de volgende ronde.
  • Wittenhorst 8 beleefde een lastige ochtend op het eigen sportpark. De bezoekers van Hegelsom 4 wonnen ruim met 1-6, waardoor de bekerpoule puntloos werd afgesloten. Hopelijk zit er in de competitie meer in het vat!
  • De mannen van Wittenhorst 9 verloren op bezoek bij het vierde elftal van Melderslo met het kleinst mogelijke verschil: 1-0. Na de eerdere nederlaag tegen IVO zit het bekeravontuur er op. Volgende week wordt de competitie gestart met een derby in Venray.
  • 10,10,10....En nee, daar bedoelen we niet de score mee. Wel het team: Wittenhorst 10. Iedereen vroeg zich af of ze wel zouden kunnen presteren na het teamfeest van gisterenavond, maar de derby tegen Venray werd makkelijk met 4-0 gewonnen. Eindresultaat? Als groepswinnaar door naar de volgende ronde!
  • Ons nieuwe team Wittenhorst 11 maakt zich nu al onsterfelijk. Drie derby's: drie overwinningen. Vandaag werd in Hegelsom met 2-4 gewonnen, met als resultaat de volgende ronde van de beker. De eerste competitiewedstrijd begint volgende week om 9.30 uur thuis tegen VCH.