Doelpuntrijke wedstrijden bij de jeugdteams

14 september 2019

Verliezen maar toch als groepswinnaar doorgaan naar de volgende ronde van de beker. Het gebeurde vandaag bij Wittenhorst JO19-1. Op bezoek bij Volharding JO19-1 werd spectaculair met 5-4 verloren. De wedstrijd tussen de Vierde Dvisionist uit Vierlingsbeek en de Derde Divisionist uit Horst kende een daverend scoreverloop. Bij rust leidden de Brabanders met 3-2, waarna de score werd uitgebreid naar 4-2. Vervolgens scoorden beide ploegen steeds om de beurt, waardoor deze spectaculaire uitslag tot stand kwam. Volgende week starten de oranjehemden de competitie met een uitwedstrijd bij RKDVC in Drunen.

De JO17-1, dat zich al had geplaatst voor de volgende ronde, zag haar wedstrijd tegen MVC'19 vervallen. De ploeg uit Maasbree was al uitgeschakeld, waardoor deze wedstrijd 'om der keizers baard' niet meer werd gespeeld. De JO17-2 zag de derby tegen Venray verplaatst worden naar a.s. maandagavond.

De mannen van Wittenhorst JO15-1 gaan met een goed gevoel de competitie in. Deze week werd er eerst met 0-2 gewonnen op bezoek bij Sparta '18, waar er vandaag met 6-0 werd gewonnen van Venlosche Boys. Met een doelsaldo van 18 voor en 0 tegen, lijken de Horstenaren klaar voor de Tweede Divisie. Deze wordt volgende week aangevangen met een uitwedstrijd bij JVC Cuijck. De week daarna staat er tijdens het seizoensopeningsweekend de kraker tegen MVV op het programma.

Zoals verwacht beleefden de dames en heren van onze JO15-2 een moeilijke bekerpoule. Zonder punten én doelpunten werd dit avontuur dan ook voortijdig afgesloten. De opgedane ervaring wordt meegenomen naar de Hoofdklasse, die aankomende zaterdag wordt aangevangen met een uitwedstrijd bij s.v. Laar uit Weert.

Onze JO13-1 beleefde een uiterst succesvolle middag door op bezoek bij Volharding ruim met 5-0 te winnen. De ploeg van Nick Verbong en Peter Christiaens eindigt ongeslagen als tweede in de poule en start de 3e divisie volgende week met een thuiswedstrijd tegen SBC.

Wat verder opviel:

• Het G-team van Wittenhorst beleefde een succesvolle zaterdag. De derby tegen Venray werd met maar liefst 1-5 gewonnen. Door het goede samenspel liepen de rivalen steeds achter de feiten aan. Na de 0-1 ruststand ging het steeds beter lopen bij de oranjehemden, die na rust verder uitliepen. Dave scoorde 3x, waar ook Joey en Rene een doelpunt maakte. Gefeliciteerd.
  • De volgende jeugdteams gaan als groepswinnaar door naar de volgende ronde: Wittenhorst JO17-3, JO15-3 en de JO13-2. Gefeliciteerd!
  • De opvallendste uitslag van de dag komt op naam van Wittenhorst JO11-3, dat met 11-1 won van de leeftijdsgenoten van United/BVV.