Wittenhorst 1 onderuit in Stein

27 oktober 2019

Een wedstrijd om niet snel te vergeten. Er gebeurde van alles. Om te beginnen begon De Ster erg sterk. Wittenhorst was zoekende. Pas na een kwartier kwamen de oranjemannen aan bod. Onze bewegende voorhoede gaf toen hun visitekaartje af. Dit werd door Marco Daniels onderstreept. Hij wist tenslotte een goede aanval op een mooie wijze af te ronden: 0-1.

De ploeg van Ton Kosterman ging door. Erg jammer dat een vlot lopende actie niet werd beloond. Tenslotte strandde deze in schoonheid. Niemand was bij machte om de bekende trekker over te halen.

De laatste kansen waren eveneens voor Wittenhorst. Het bleef tenslotte bij de minimale voorsprong voor de bezoekers.

De pauze kwam voor de trainers op tijd. Er was gelegenheid om de puntjes op de i te zetten.

Deze puntjes leken voor de oranjehemden opgeld te doen. Meteen in de eerste aanval kreeg Marco een goede mogelijkheid, maar het schot ging langs.

De Ster kreeg in deze fase een flinke opkikker. Met de inbreng van Guillermo Lange kreeg de linksbuiten Giel Piereij een groter aandeel in het spel. Bovendien werd de fysieke kracht aangesponnen. Wittenhorst had hier niks tegenover te stellen. Rond het halfuur kwam dan de verdiende gelijkmaker. Guillermo Lampe was de maker van dit doelpunt.

Met nog meer agressie zocht De Ster de voorsprong. In de 72e min. stond inderdaad de 2-1 op het scorebord. Slecht wegwerken zorgde ervoor dat Giel Piereij de voorsprong binnenschoot.

Wittenhorst stond erbij en keek ernaar. De Ster verdiende de zege op grond van hun inzet. De oranjemannen konden op beslissende momenten de kansen niet te benutten en dan kun je ook niet winnen.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Tom Zanders, Dion van Horne, Bart Zanders, Jeffrey Rijkers, Daan Hendriks, Joep Beurskens (83. Dirk Scheres), Joris Peelen (64. Daan Verlijsdonk), Marco Daniels, Tom Spreeuwenberg(64. Niek v.d. Sterren), Joost van Rensch.

Wittenhorst 2 boekte vandaag een knappe zege op Boekel Sport: 3-2. Grootste pluspunt van de dag was dat verdediger Kevin van Asten na lang blessureleed zijn rentree maakte: https://www.rksv-wittenhorst.nl/nieuws/wittenhorst-2-boekt-zwaarbevochten-overwinning

Wat verder opviel:

• Helaas ging ook de vijfde competitiewedstrijd verloren voor Wittenhorst 3, dat met 3-1 onderuit ging bij ZSV in Zeilberg.
  • Ook een nederlaag voor Wittenhorst 4, dat op eigen veld met 1-4 verloor van Leunen. Het glas is halfvol: Casper Jans-Beken ziet zijn deelname aan 'Ex on the beach' dichterbij komen.
  • Of het aan het Boemelweekend lag, is aannemelijk, maar Wittenhorst 5 leed in eigen huis een ruime nederlaag tegen FCV Venlo: 1-5.
  • De grootste overwinning van het weekend komt op naam van Wittenhorst 6, dat op eigen veld met 7-0 won van Ysselsteyn.
  • Een fraaie overwinning voor Wittenhorst 8, dat in Velden met 1-3 won en zo de tweede zege op een rij boekte.
  • Het negende elftal speelde verdienstelijk met 1-1 gelijk tegen Lottum en staat knap derde.
  • Een ruime nederlaag in Lottum voor Wittenhorst 10: 4-1. Ondanks de tweede nederlaag, bevinden de Horstenaren zich nog altijd in de top-zes.
  • En natuurlijk weer een overwinning voor het ongenaakbare Wittenhorst 11. Vandaag werd er solide met 0-3 gewonnen in Kronenberg.