Wittenhorst 1 verslaat Bekkerveld

30 september 2018

De moeilijke uitwedstrijd in Heerlen tegen het sterke Bekkerveld werd voor Wittenhorst een fraaie 3 punter. De thuisclub wilde weleens revanche voor de smadelijke 4-1 nederlaag in Venray. Wittenhorst pakte het vanaf het begin goed op. Binnen enkele minuten werden de voorwaartsen in kansrijke posities geplaatst, helaas kon het net (nog) niet gevonden worden.

Bekkerveld deed met een venijnig schot via Danny Stoeber wat terug. De bal verdween tot goedkeuring van Sjors Witt net langs.

Na deze oriƫnterende fase nam Wittenhorst het initiatief weer over. Een schot van Marco Daniels vloog net over. Maar in de 32e min. kon de aanhang van Wittenhorst juichen. Een teckel van de blauw-witten werd bestraft met een vrije trap. Michiel Hanssen nam het monster in ogenschouw en zorgde met een prachtige vrije trap voor een 0-1 voorsprong.

Wittenhorst koesterde deze voorsprong en mocht met deze stand gaan rusten.

Na de pauze probeerde Bekkerveld met alle geweld de gelijkmaker te forceren. Wittenhorst had het soms wat moeilijk. Enkele hachelijke momenten voor het Wittenhorst-doel werd op het laatste moment met alle macht verijdeld.

Spits Thom Derks zag vanuit zijn ooghoeken dat doelman Rik Klyn iets voor zijn doel geposteerd stond. Zoals Thom dat kan joeg hij de bal vanaf het middenveld op doel. Heel  Bekkerveld stond te huiveren, de bal vloog maar net over het doel.

De tijd verstreek met over en weer een poging tot doelpunten. Wittenhorst stond paraat om met snelle aanvallen de definitieve kloof te maken. Helaas was de bezetting voorin onderbezet, zodoende kon niet geprofiteerd worden.

Het laatste fluitsignaal was een bekroning van een collectief vechtend team dat uiteindelijk de volle winst kon bemachtigen.

Wittenhorst 1:

Witt, Tom Zanders, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Hattu, Verlijsdonk, Hanssen, Joep Beurskens, van Rensch, Derks, Daniels.