Wittenhorst 1 wint knap in Zeilberg

20 april 2019

In de bestuurskamer van ZSV werd vooraf al met grote vreze aangekondigd dat Wittenhorst een Angstgegner voor de Zeilbergers is. De wedstrijden in het verleden gaven inderdaad aan dat de oranjemannen dik in het voordeel staan.

Het eerste begin gaf aan dat de kampioenkandidaat meteen korte metten wilde maken. Zo schoot Marco Manders net naast. De grootste mogelijkheid was voor aanvaller Maarten Kuunders die doelman Sjors Witt als spelbreker tegenkwam. Echter dezelfde speler kwam als een duveltje uit de doos bij de bal en rondde koelbloedig af: 1-0.

Deze achterstand kwam in deze fase bij Wittenhorst niet goed aan. ZSV was op de goede weg. De ploeg van Ton Kosterman herstelde zich wonderwel. Na enkele minuten glipte Joost van Rensch uit de verdediging. Zijn schot betekende ineens de gelijkmaker: 1-1. Een geweldige meevaller. Tot aan de rust gebeurde er niet veel meer.

Na de pauze kwamen de bezoekers erg goed uit de startblokken. Alle schroom werd opzij gezet. De thuisploeg kon met moeite in hun ritme komen. De achterhoede van de Horstenaren had de zaken goed voor mekaar. Omdat Sjors Witt ook prima keepte was een doorboring erg moeilijk. Aan de andere kant konden de oranjehemden profiteren van enkele goede aanvallen. In de 68e min. kreeg Michael Hanssen het op zijn heupen. Hij rondde een mooie aanval vakkundig af: 1-2.

Toen in de 80e min. Joost van Rensch vrij voor doel werd gezet kon hij fraai de latere eindstand van 1-3 op het scorebord zetten. Enkele schoten van o.a. Joep Beurskens en Thom Derks kregen geen verdiend loon. Ons eerste elftal kon freewheelend het einde halen. Een schitterende zege was het verdiende loon. Na de wedstrijd werd een domper voor Wittenhorst werkelijkheid. Thom Derks moest met een ernstige blessure het veld verlaten.

Wittenhorst 1:

Witt, Tom Zanders, Meijers (77. van Kuijck), Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Verlijsdonk, Hanssen (88. Giel Beurskens), Joep Beurskens, Daniels, Derks (73. Hendriks), van Rensch.