Wittenhorst 2 doet zichzelf tekort

14 mei 2016

De eerste wedstrijd van de eerste ronde in de nacompetitie om een plaats naar de Res. Hoofdklasse is voor Wittenhorst 2 bepaald niet goed verlopen. In Schaesberg waren de reserves van die club beter in het benutten van de kansen. Komt daarbij dat ongelukkige momenten in het nadeel voor Wittenhorst uitvielen dan is het ook verklaarbaar dat de thuisclub een 3-1 geflatteerde overwinning boekte.

Het eerste doelpunt kwam in de 32e min. uit een duidelijke buitenspelsitatie. Wittenhorst kon voor rust de stand niet gelijk maken, alhoewel daar met enig inzicht er voldoende kansen waren.

Na de pauze kwam uit een corner in de 57e. min. de stand zelfs op 2-0. Met veel inzet probeerde Wittenhorst er ng iets van te maken. Toen de treffer dan viel floot de zwak leidende scheidsrechter het doelpunt af wegens een vermeende overtreding. Pas in de slotfase kon Mark van Rens eindelijk de verdiende treffer laten aantekenen.

Echter in de blessuretijd kende de scheidsrechter nog een penalty toe. Hierdoor werd de einduitslag van 3-1 op het scorebord gebracht.

Wittenhorst zal nu Paasmaandag aan de bak moeten. Gezien echter het spelbeeld kan er zeker nog een volgende ronde inzitten. Er zal dan wel beter met de mogelijkheden omgegaan worden.