Wittenhorst behaalt grote zege

10 april 2016

Wittenhorst deed goede zaken door lantaarndrager RVU met grote cijfers te verslaan. Ondanks slecht spel werd een regelmatige 5-0 zege behaald. De start was voor Wittenhorst hoopgevend. Na enkele kansen kwam dan in 17e min. de kans om de score te openen. Doelman Goessens tikte Willem Heijnen aan en Bram Rubie mocht deze pingel benutten, 1-0. Rond het halfuur kon Willem Heijnen een bal aannemen en scoorde beheerst, 2-0. Tevens de ruststand.

Na de pauze ging Wittenhorst snel door en in de 48e min. kon Willem Heijnen doorlopen na een mooie pass door het midden en dit betekende de 3-0. RVU kon geen weerwoord geven en derhalve was het voor Wittenhorst heel makkelijk om nog 2x te scoren door achtereenvolgens Willem Heijnen en Bart Zanders.

Een belangrijke zege gezien de overige uitslagen.

Uitslagen overige selectieteams

Wittenhorst 2 deed weer behoorlijk van zich spreken. Het sterke HVCH 2 werd overduidelijk met 5-0 verslagen. In een keurige wedstrijd werden de doelpunten gescoord door Nicky Zanders, Caspar de Swart (2x), Djen Verkoelen, Tim Aarts. Een groat aandeel had ongetwijfeld de diverse gastspelers. Door deze zege gaat eigenlijk de titel nog alleen tussen koploper Top en Wittenhorst (verschil 2 punten). Runner-up Erp 2 verloor.

Wittenhorst 3 verloor met 3-0 van het hooggeklasseerde Reuver 2. Een normale uitslag derhalve.

Geen goed nieuws deze week van onze Dames 1. Het verloor tegen de nr. 2 Brevendia VR1 met maar liefst 4-0. De voorsprong is nu geslonken tot 0 punten. Dus de laatste wedstrijden zullen de doorslag gaan geven. Brevendia ligt nu op de loer.

Wittenhorst A1 ontving dit weekend het in stand gelijk geklasseerde Avanti uit Schijndel.
Goed voetbal op een hobbelig hoofdveld was bijna onmogelijk. Hier hadden beide teams last van en dat was zichtbaar. In de 10e minuut waren het de gasten die met een lange bal hun snelle spits wegstuurde en die schoot onberispelijk de 0-1 achter onze doelman. We waren aangeslagen, maar nog lang niet verslagen! In de 30e minuut Jimmie vrij voor de doelman, faalde maar de afgeketste bal werd door hem met een omhaal opnieuw voor het doel gebracht. Casper was er als de kippen bij om de bal van dichtbij binnen te tikken.
2e Helft een groot veldoverwicht voor A1 met de nodige kansen, maar die waren niet aan ons besteed.
In de 78e minuut weer veel twijfel in onze verdediging waaruit Avanti de 1-2 scoorde. Vanaf dat moment werd er alles op alles gezet om het tij nog te keren maar helaas bleef de 2-2 uit en stonden we weer met lege handen.
Er breken nog enkele spannende weken aan om handhaving veilig te stellen!