Sportweek Horst aan de Maas, 16 -23 april

12 april 2016

In de week van 16 tot en met 23 april vindt de Sportweek Horst aan de Maas plaats. Een sportweek voor en door sportverenigingen. Er zijn diverse thema’s, afgestemd op de Jeugd, Volwassenen, Senioren, Vrijwilligers, Statushouders, Medewerkers Gemeentehuis etc. Het centrale thema in de sportweek, die in het teken staat van Sport en Gezondheid is:  “Wie neem jij mee?” Het weekschema kun je hier downloaden. Gedurende de week is HoSeMa de vitale gastvereniging op het Sint Lambertusplein. Dagelijks zijn er demonstaties en selectietrainingen op het gebied van Free Runnen, Turnen en Dans.

Zaterdag 16 april: Openiong Sportweek met PadXpress Festical

Vanaf 13.00 uur is de jeugd van harte welkom op het Sint Lambertusplein in Horst, waar het grote PadxPress Festival (download) plaatsvindt. Een sportief/cultureel festival voor de jeugd van de basisscholen. Ook Wittenhorst, in samenwerking met 4Skills Soccer Academy,  neemt deel aan dit festival en nodigt de jeugd uit om met vriendjes en vriendinnetjes deel te nemen. Verder allerlei sportieve en culturele activiteiten waar de jeugd gratis  aan kan deelnemen.  Zo kun je, naast voetballen, ook dansen, free runnen, turnen, boksen, kickboksen, handboogschieten, popmuziek maken met de Muzikante, beeldjes maken en op de foto met exotische dieren. Beleef een gezellige sportief/culturele middag met Sport aan de Maas. Ouders kunnen op het terras van het pas geopende restaurant a Belle genieten van een lekker kopje koffie.

Maandag 18 april: Fit&Fun Festival voor senioren

Vanaf 13.00 uur vindt op Sportpark Kerkebos in Swolgen-Tienray het Fit&Fun Festival (download) plaats, een gezellige en sportieve middag voor de senioren van Horst aan de Maas.  De pilot Valpreventie, die in samenwerking met VGZ wordt gelanceerd, geïnteresseerden kunnen een gratis fit test doen en er zijn diverse leuke spelonderdelen. Tevens wordt het eerste “beweegrecept” uitgereikt.

Dinsdag 19 april: Theatervoorstelling “Wel winnen He”

In het Gasthoes vindt om 20.00 uur ( inloop vanaf 19.30 uur) de theatervoorstelling “Wel Winnen He” (download) plaats. Een must voor iedere vrijwilliger die in de praktijk bezig is met het begeleiden van sporters, zowel in individueel- als in teamverband. Voor informatie en Aanmelding, ga naar: www.welwinnenhe.nl . Beleef met Sport aan de Maas een humoristische voorstelling met een serieuze achtergrond. Gezien het grote belang van dit onderwerp is Sport aan de Maas een actie gestart waarmee de voorstelling alsnog gratis wordt aangeboden. Als je al hebt aangemeld met betaling dan krijg je een mail met informatie die aangeeft hoe je de entreeprijs terug gestort krijgt. Let op, er zijn maximaal 300 plaatsen, dus meld je snel aan!

Woensdag 20 april: HoSeMa Kleuter en Kleuter Beweegmiddag

Een programma op het Sint Lambertusplein, speciaal voor de jongste jeugd, dat tot stand komt door een samenwerking tussen HoSeMa en kinderopvang ’t Nest. Tijdens het programma, dat om 14.00 van start gaat, reikt Gezondheidsmaker Leon Weijs de eerste Beweegdiploma’s uit.

Vrijdag 22 april: Koningsspelen

Deze dag staat volledig in het teken van de jaarlijkse Koningsspelen. Alle leerlingen van de basisscholen zijn volop in beweging. Een samenwerking tussen de basisscholen en CIOS studenten.

Zaterdag 23 april: Spectaculaire afsluiting van de sportweek

Het Sint Lambertusplein in Horst wordt omgetoverd tot een spectaculaire Free Run Square (download). Topsporter Bart van der Linden, nationaal en internationaal bekend professioneel free runner neemt de vele free runners mee naar hoge prestaties. Natuurlijk kan de jeugd onder begeleiding het parcours uitproberen. Ook daagt Maurice Graef, oud voetballer van VVV, van 11.00 tot 14.00 uur de jeugd van Horst uit om deel te nemen aan allerlei uitdagingen die te vinden zijn in zijn programma Horst Kerngezond. Hiermee kunnen leuke prijsjes worden gewonnen. O.a. Supermarkt Plus uit Horst ondersteunt het programma. Het promotieteam “Gezonde Sportkantine” en de “Boeremert”  zijn  aanwezig tijdens dit prachtige programma dat in het teken staat van Sport en Gezondheid.  De free runners kunnen tussen 13.00 en 15.00 uur terecht bij Praede voor een te gekke Free Run Look. Ouders die gezellig willen toe kijken hoe de jeugd zich uitstekend vermaakt kunnen voor een lekker kopje koffie en andere versnaperingen natuurlijk terecht bij het pas geopende restaurant A Belle op het Sint Lambertusplein. Uiteraard wordt de Sportweek afgesloten met het inmiddels alom bekende Rundje Um Ut Hundje.