Wittenhorst boekt kostbare zege

27 september 2015

Wittenhorst had de zware taak om met een gedecimeerd elftal de strijd tegen Sporting Heerlen aan te gaan. Om verschillende redenen waren een aantal vaste krachten afwezig. Het moet gezegd dat het elftal dat vanmiddag op het veld stond een gretige indruk maakte. De eerste grote kans was daarom voor Wittenhorst. Twee spelers konden de bal op de doellijn niet over de beruchte lijn krijgen. Even later was Wesley van Dijk voor de gasten die de mogelijkheid had om op goal te schoten. Zijn schot ging langs. In het verdere verloop waren de beste mogelijkheden voor Wittenhorst. De eerste werd door Tom Aarts ingeleid. Doelman Rik van Winkelhof legde Tom neer. Hij ontving voor deze  overtreding de rode prent. De penalty werd beheerst binnengeschoten door Kevin van Asten. Nog voor de pauze werd de stand verdubbeld. Uit een vrije trap kon de uitstekend spelenee Bart Zanders de 2-0 laten noteren.

De tweede helft bracht veel spanning en sensatie met zich mee. Direct na de hervatting bracht Heerlen de stand weer terug tot 2-1. Marvin Breemers werd uit het oog verloren en hij schoot de aansluitingstreffer binnen, 2-1. Vanaf dit moment speelde Wittenhorst tegen zichzelf. Er was geen rust meer, de angst zegevierde. Heerlen kwam enkele malen dicht bij een treffer. Toch was het weer de thuisclub die scoorde. Uit een mooie aanval kon Willem Heijnen tenslotte de bal binnenwerken, 3-1. De wedstrijd leek gespeeld. Maar uit een onmogelijke positie schoot Dylano van Dijk op doel. Doelman Gijs Gooren was geslagen, 3-2. In het laatste kwartier was het billenknijpen. Wittenhorst maakte het zichzelf moeilijk. Het verprutste de ene goeie kans na de andere. Tenslotte kon eindelijk Rob Zanders de zekere 4-2 op het scorebord laten brengen.

Wittenhorst behaalde zo een nuttige zege, niet kijkende naar het vertoonde spel, een keurig resultaat. Hoogtepunt was evenwel dat de jonkies Gijs Gooren, Tom Aarts en Joost van Rensch konden terugzien op een goede wedstrijd.

Resultaten selectieteams

Wittenhorst 2 kende vandaag een heuse baaldag. Het sjokte maar over het veld zonder dat er een greintje inzet in zat. Met zo'n instelling kan er nooit gewonnen worden. De mannen van Rhode 2 lachten in hun vuistje. Een kansloze 6-2,nederlaag. Een domper van jewelste.

Het derde team kon in Maasbree een redelijk resultaat behalen tegen de reserves. Een 2-2 einduitslag mag er dus zijn.

De dames 1 konden in Maasbree een mooie 5-0 zege boeken. Dat kan dus meegenomen worden voor dse volgende wedstrijd.

Wittenhorst A1:

Zaterdag stond de op papier lastige thuiswedstrijd tegen Blauw / Geel A1 op het programma. Het was een rommelig begin maar naar 10 minuten namen we na een goede voorbereidende actie van Jeffrey Cuppen toch de 1-0 voorsprong door een doelpunt van Jimmie Janssen. Gaandeweg de wedstrijd bleek dat we weinig te duchten hadden van de gasten uit Veghel. Er werd te weing geprofiteerd van de ruimte die ons door de tegenstander geboden werd. We waren meer tegenstander van onszelf.
A1 liep toch vrij gemakkelijk uit naar een 3-0 voorsprong en na een slordigheidje achterin kon Blauw/Geel toch nog tegenscoren.

Al de doelpunten werden gescoord door Jimmie Janssen. Einduitslag 3-1.