Wittenhorst dankt Sjors Witt

13 december 2015

Na enkele degelijke nederlagen was het voor Wittenhorst zaak om in de laatste wedstrijd van dit jaar orde op zaken te stellen. Echter aan de zijde van ZSV kwam veel meer strijd, dat zeker in de eerste helft veel sterker was dan de thuisclub.

Tegen alle verhoudingen in kwam Wittenhorst zelfs op voorsprong door Rob Zanders, die in de drukte doelman Vaneker met een subtiele bal kansloos liet. Vanaf dit moment kwam ZSV nog meer opzetten en het was afwachten wanneer de gelijkmaker zou vallen. Doelman Sjors Witt was steeds een spelbreker voor de Brabanders. Pas in de laatste minuut voor rust kwam toch gerechtigheid voor ZSV. Het was Dirk Verlijsdonk die met een schitterend schot in de bovenhoek de 1-1 op het scorebord bracht.

Na de pauze was het direct weer oppassen voor Wittenhorst. ZSV was nu weer enkele malen dichtbij een treffer. De thuisclub kwam evenwel enkele malen gevaarlijk opzetten, waarbij de doelman zich kon onderscheiden. Beide doelmannen excelleerden.

Met een diepe zucht van verlichting klonk tenslotte het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter. Wittenhorst behaalde met hangen en wurgen een belangrijk punt. De winterstop kan nu beginnen.

Resultaten overige selectieteams:

Zowel het 2e (vrij) als het 3e (afgelast) kwamen deze zondag niet in actie.

Wittenhorst VR1 echter speelde tegen SHH een degelijke wedstrijd en wonnen met 4-2. Op de ranglijst wordt het spannend. Slechts één punt staat Brevendia aan kop, gevolgd door onze dames. Na de winterstop krijgt het een spannend vervolg.

Wittenhorst A1 speelde in de 3e bekerronde thuis tegen SSS’18 A1 uit Overloon. A1 speelde een goede wedstrijd en liet al snel zien wie de baas was op het veld. Dit resulteerde al snel in een 1-0 voorsprong.

Door een foutje achterin lieten we SSS’18 nog geloven in een goede afloop en werd het 1-1. Gaandeweg de wedstrijd bleek de krachtsverhouding toch groot in het voordeel van Wittenhorst en liepen we uit naar een 6-2 voorsprong wat tevens ook de eindstand werd. Op naar de volgende ronde.