Wittenhorst doet zichzelf tekort

18 oktober 2015

Een ploeg in de problemen krijgt maar zelden enig fortuin. Zo ook nu in de wedstrijd tegen Bekkerveld. De eerste helft kende weinig hoogtepunten. Beide ploegen deden wat hun te doen stond. De thuisclub had het veldoverwicht en Wittenhorst kon toch wel makkelijk de nul houden. Totdat in de 42e min. een ongevaarlijke bal veel leed bezorgde. Wat was het geval: doelman Sjors Witt riep dat hij de bal zou pakken. Zou dus, hij kon de bal niet onder controle krijgen en het was Stefan Hagens namens de thuisclub die dit grote misverstand dankbaar aannam en kon heel simpel de 1-0 binnenschuiven.

Deze domper van jewelste speelde Wittenhorst parten. Het zocht in de tweede helft naar mogelijkheden en die kwamen er toch wel. Zeker in de slotfase had Wittenhorst de gelijkmaker verdiend. Enkele mogelijkheden hadden toch wel benut moeten worden. Dan ineens viel vlak voor tijd de genadeklap. Een hoge bal werd afgevuurd in de ruimte. Tommie Vluggen was er als de kippen bij die voor doelman Witt de 2-0 liet aantekenen. Met nog 7 minuten te spelen probeerde Wittenhorst toch iets aan de stand te veranderde. En dat lukte. Willem Heijnen kon een rebound binnenschieten, 2-1. De tijd was tekort om alsnog de gelijkmaker te produceren.

Wittenhorst bleef achter met 0 punten, waar zeker een gelijkspel tot de mogelijkheden behoorde.

Resultaten selectieteams

Wittenhorst moest na het verlies tegen leider Erp 2 op- bezoek bij de nr. 2 OSS'20 2. Het werd een keurige 2-2, waardoor er weer volop mogelijkheden zijn voor een plaats in de kopgroep.

Wittenhorst 3 verloor jammerlijk tegen lantaarndrager Spcl. Irene 2 met 2-3. Beide teams staan nu gedeeld op de laatste plek. Volop ingrediënten om ertegenaan te gaan.

Vrouwen 1 konden vandaag geen punten pakken. De wedstrijd werd afgelast. Ze waren er klaar voor.

Een door blessures gehavend Wittenhorst A1 trof eerste helft een goede tegenstander met Margriet A1 uit Oss. Al snel bleek dat Margriet beschikte over een gevaarlijke aanvalslinie die dit seizoen al redelijk wat gescoord had. Ook wij werden al vrij snel op 0-1 gezet na een uitstekende aanval van Margriet.
Een 15 minuten later werd het zelfs 0-2. Na rust echter een ander Wittenhorst dat vocht voor een beter resultaat. In de 46e minuut een voorzet van links, de bal kwam achter spits Jimmie Janssen maar die speelde de bal met de hak over zichzelf en een verbouwereerde keeper van Margriet.
Dit prachtig doelpunt bracht ons terug in de wedstrijd. In de 47e minuut bal op de paal waardoor de gelijkmaker nog uitbleef. Er waren nog volop mogelijkheden in de tweede helft voor de gelijkmaker of zelfs de winst.
Helaas ging deze wedstrijd met 1-2 verloren.