Wittenhorst en Meerssen kunnen niet scoren

4 oktober 2015

Wittenhorst schijnt in Meerssen steeds goed voor de dag te komen. Het werd weliswaar geen 0-3 zoals vorig seizoen,maar nu moest de ploeg met 0-0 genoegen nemen. Dus op zich geen slecht resultaat.

De eerste helft had net zo goed schriftelijk afgedaan kunnen worden. Aan beide zijn waren de kansen op een hand te tellen. Beide teams konden dus geen kansen creeren. Alleen de poeier van Dogan Golpek was een notitie waard. Via doelman Tissen en de lat werd het corner.

De supporters waren benieuwd naar de verrichtingen in de 2e helft. Wittenhorst beet meer van zich af. Het zette meer druk en toen bleek dat ook Wittenhorst kansen kreeg. Aan de andere kant versierde Meerssen weliswaar een groot aantal corners, die niet ongevaarlijk waren. Met name in de slotfase kreeg Meerssen het moeilijk. Wittenhorst kreeg de beste mogelijkheden. Er had er eigenlijk wel een in gemogen. De solo van invaller Joost van Rensch had meer verdiend. Met enig geluk had de bal in de touwen gekunnen.

Het bleef tenslotte voor beide teams het beste resultaat. De thuisclub was voor de pauze iets beter en Wittenhorst was de bovenliggende ploeg in de tweede helft.

Resultaten selectieteams

Wittenhorst 2 won de wedstrijd tegen rodelantaarndrager Prinses Irene 2. Een zege van 0-2 staat in de boeken. Deze noodzakelijke winst kan het elftal mogelijk helpen om door te gaan.

Het derde elftal won met de kleinstmogelijke zege van Ysselsteyn 2. Een keurig resultaat. Nu moet zondag Blerick 2 er maar aan geloven.

Het standaardteam bij de vrouwen won keurig van RKSVO VR1 met 2-0. Door dit resultaat hebben ze op de ranglijst goede zaken gedaan. Slechts één punt minder dan koploper Brevendia VR1.

Wittenhorst A1:

Wittenhorst A1 speelde een redelijke eerste helft waarin ook wel enkele mogelijkheden werden gecreëerd maar niet benut.
Door niet kordaat optreden in de verdediging gingen we met een 0-1 achterstand de rust in.
De opdrachten die de spelers in de rust meekregen werden goed opgevolgd en na 60 minuten kwamen we op een verdiende 1-1 na een prachtige volley van Jeffrey.
Diezelfde Jeffrey gaf 5 minuten later een uitstekende pass op Jimmy en scoorde met een lob over de uitkomende keeper de 2-1. Al met al een zwaar bevochten overwinning.