Wittenhorst erg mild voor RVU

15 november 2015

Wittenhorst heeft de derde zege op rij te pakken. De stijgende lijn zette zich dus voort. Lantaarndrager RVU uit Rothem mocht deze middag  blij zijn dat de teller uiteindelijk op 4-0 bleef steken. Voor hetzelfde geld had de score veel hoger moeten zijn. Mooie uitgevoerde aanvallen werden vaak op het beslissende moment een halt toegeroepen door onnauwkeurigheid. Maar niettemin speelde Wittenhorst een keurige wedstrijd. Man van de wedstrijd was ongetwijfeld Rob Zanders die de ruststand met z'n doelpunten op 0-3 bracht. Er was voor de ploeg uit het Meerssense kerkdorp niet veel in te brengen.

Na de pauze deed Wittenhorst het wat kalmer aan. Althans wat doelpunten betreft. De marge kon "slechts" met een doelpunt uitgebreid worden. Maker hiervan was invaller Joost van Rensch. Op zijn eigen stijl zette hij de hele achterhoede opzij en kon uit een moeilijke hoek de eindstand van 4-0 bepalen. Een mooi slotakkoord.

Wittenhorst kon weer enkele plaatsen stijgen op de ranglijst. Komende zondag is er bekervoetbal.

Resultaten overige selectieteams:

Wittenhorst 2 bleef deze week onder de maat. In Heesch tegen HVCH 2 werd een smadelijke 3-1 nederlaag geleden. Het gaat zo niet goed. Er zal meer strijd geleverd dienen te worden. De gevaarlijker plaatsen doemen nu op.

Het 3e elftal verloor thuis van Reuver 2 met 0-2. Een normale uitslag? In ieder geval kan dit team ook nog wel punten gebruiken, al is het maar voor de gemoedsrust.

Vrouwen 1 waren deze week vrij en ook komende week is dit elftal vrij. Na Sinterklaasgaat het weer om de belangrijke knikkers.

Wittenhorst A1

Dit weekend stond de uitwedstrijd tegen Avanti A1 op het programma. Bij winst zouden we  Avanti onder ons houden op de ranglijst.  We begonnen vrij aardig aan de wedstrijd en het spel ging in de beginfase op en neer. Via Joreno kregen we een grote kans op de 0-1, helaas schoot hij de bal tegen de doelman. Nog geen 2 minuten later lag de bal aan de andere kant wel in het net door een persoonlijke fout. Al snel leken we op gelijke hoogte te komen maar helaas werd de bal net over gekopt door Joreno. Vijf minuten later (en net voor rust) maakte Avanti de 2-0, weer door een persoonlijke fout in de verdediging. In de tweede helft probeerden we met strijdlust onze achterstand recht te trekken. Aan dit ontbrak het ons zeker in de eerste helft. Ondanks de inzet lukte dit niet en werd het creëren van kansen ook minimaal. Kay trof nog een keer de lat. Jammer maar wel terecht verloren van Avanti.