Wittenhorst JO15-1, JO13-1 en JO12-1 handhaven zich in top-drie!

25 maart 2017

Wittenhorst JO19-1 had tegen nummer 11 Olympia ’18 de kans om zich te revancheren voor de matige reeks van de afgelopen weken. Helaas hebben de mannen hier geen verandering in weten aan te brengen. Er werd in Boxmeer met 5-3 verloren. Door deze nederlaag zijn naaste belagers Volharding en NWC op gelijke hoogte gekomen. Volgende week komt de laatste van die twee naar Horst voor een regelrechte kraker.

De mannen van Wittenhorst JO17-1 zagen hun zegereeks uit bij SHH beëindigen. Na een 1-0 achterstand werd er nog knap terug geknokt naar 1-1. Op het einde waren er zelfs nog mogelijkheden om de volle buit mee uit Herten te nemen. Door dit gelijkspel is de ploeg alweer twaalf wedstrijden ongeslagen en is de voorsprong op nummer twee DVO vier punten. Aankomende dinsdag spelen de heren uit bij Budel hun volgende competitieduel.

Na een uitstekende tweede helft hebben de mannen van Wittenhorst JO15-1 uiteindelijk met 6-1 gewonnen van RKVVO. Nadat het lang 1-0 stond, liepen de mannen de laatste twintig minuten uit naar een comfortabele zege. Wat hier vooral bij opviel waren de diepteballen op maat en de koele afronding. Deze zege was alweer de derde op een rij; daarnaast was het de eerste keer dat de heren in de 3e divisie zes doelpunten maakten. Volgende week wacht er een zware kluif: op bezoek bij FC Eindhoven, dat dit seizoen nog ongeslagen is en al 120 doelpunten heeft gemaakt.

Koploper in 1e klasse A, Wittenhorst JO14-1, boekte een zuinige 0-2 zege op bezoek bij Venlosche Boys. Doordat concurrent Budel uithaalde (10-0 tegen Deurne), blijft het verschil tussen beide ploegen drie punten. De komende twee weken worden belangrijk: eerst Venray (3e) thuis en de week daarna volgt een uitwedstrijd bij Budel. Het beloven spannende en interessante wedstrijden te worden!

Nummer drie in 3e divisie E, Wittenhorst JO13-1, won vrij eenvoudig met 0-3 bij Bekkerveld. Vooral in de tweede helft was de ploeg de bovenliggende partij en werd via goed spel vanaf de vleugels de voorsprong uitgebreid. Door deze zege bleef de ploeg voor de derde keer ongeslagen en is het ingelopen op Unitas, dat gelijkspeelde bij koploper Venray. Met nog vier wedstrijden voor de boeg is een tweede plek nog mogelijk. Volgende week moet de goede reeks worden voortgezet in een thuiswedstrijd tegen nummer elf Sportclub Jekerdal.

Wittenhorst JO12-1 heeft de draad weer opgepakt: thuis werd er comfortabel met 5-0 gewonnen van JVC Cuijk. Doordat nummer twee DAW verloor van koploper UDI, is de achterstand op DAW teruggedrongen tot één punt. De achterstand op de koploper bedraagt slechts vijf punten. Volgende week spelen de heren op Sportpark Ter Horst de altijd beladen derby tegen nummer vier Venray. Wanneer er gewonnen wordt is een top-drie klassering binnen handbereik.