Wittenhorst met derde zege zonder tegendoelpunt

26 maart 2017

Wiittenhorst stond voor de taak om in Someren het weggegeven gelijkspel van de heenwedstrijd een beter vervolg te geven. In de eerste helft startte Wittenhorst met veel flair. Het zocht met snel spel veelvuldig het doel van Someren. Het bleef echter zonder succes. In de 28e min. kon de grote aanhang van Wittenhorst juichen Uit een goed genomen vrije trap ontstond er verwarring bij de defensie van Someren. De bal kwam voor de voeten van de inkomende Bart Zanders die de bal binnen kon lopen, 0-1. Tevens ruststand.

Na de pauze creeerde Someren een veldoverwicht, waartegen de oranjemannen het moeilijk had. Someren drong dus wel aan maar de defensie van Wittenhorst klaarde het karwei. Wittenhorst bleef voor het grootste gevaar zorgen. Jammer dat de eindpass veelal slecht was. Ook het veldspel bleef wat achter. Het beslissende moment van deze wedstrijd ontstond in de 82e min. toen Wittenhorst vanaf 20 meter een vrije trap mocht nemen. Michiel Hanssen ontfermde zich over de bal en joeg de bal keihard in de touwen, 0-2. Wittenhorst leek dus een gewonnen wedstrijd te spelen. Dit gebeurde dan ook. Gezien de overige uitslagen is Wittenhorst de grote winnaar. Enkele ploegen die strijden om de derde periode lieten het afweten.i

Uitslagen overige selectieteams

Wittenhorst 2 had de lastige uitbeurt tegen SSS'18 2 op het programma. Na de winst voor de Overloners in het eerste treffen was het nu de beurt aan Wittenhorst die met liefst 0-3 aan het langste eind trok. Een fraaie zege die wel erg noodzakelijk was. Hiermee kan men verder en dat gaat dan ook gebeuren.

Doelpunten van: 2x Kevin de Mulder en 1 e.d.

Wittenhorst VR1 had de lange reis naar OVCS VR te gaan vooraleer er gespeeld kon worden. Tegen deze hoogvlieger werd slechts met 3-2 verloren. Er was dus bijna een verrassing te noteren. Dames, een prima wedstrijd.