Wittenhorst JO15-1 stunt tegen MVV

28 september 2019

Op een drukbezocht hoofdveld heeft Wittenhorst JO19-1 de bezoekers van Blauw/Geel Jumbo op een 1-1 gelijkspel weten te houden. De 3e divisionist kwam op voorsprong door een treffer van nummer tien Sem Derix, die voor de tweede week op een rij beslissend bleek voor de Horstenaren. In de tweede helft kwamen de Brabanders uit een corner op gelijke hoogte en dit bleek tevens de eindstand. Het is nog vroeg in het seizoen, maar met vier punten uit twee wedstrijden en een voorlopige zesde plaats, beleven de oranjehemden een prima seizoensstart. Volgende week volgt opnieuw een thuiswedstrijd en wel tegen de tot nu toe ongenaakbare koploper OJC Rosmalen, dat na twee wedstrijden al twaalf doelpunten wist te produceren.

Een wedstrijd die eigenlijk nooit een wedstrijd was: Wittenhorst JO17-1 tegen Gemert JO17-2. De ploeg van trainer Ken Peeters won met maar liefst 8-1. Peeters vertelde dan ook dat de bezoekers weinig weerstand konden bieden aan de Horstenaren, die met vier punten uit twee wedstrijden van een goede seizoensstart kunnen spreken. Met een voorlopige derde plek doen de oranjehemden het dan ook prima. Volgende week gaan de manschappen op bezoek bij Nuenen JO17-2, dat met drie punten voorlopig in de middenmoot staat.

Een puntendeling, dat bleek het eindresultaat van de wedstrijd Deurne JO17-1 tegen Wittenhorst JO16-1. De ploeg van trainer Willem-Jan van Rens kwam op voorsprong na een fantastische aanval, welke werd afgerond door Sjeffrie Swinkels. Nog voor rust kwamen de gastheren op gelijke hoogte, waarna beide ploegen in de tweede helft één grote kans kregen op de overwinning. De Horstenaren hadden de lichte overhand, maar een gelijkspel is prima. Nog ongeslagen reizen de eerstejaars B-junioren volgende week af naar Helden.

We mogen het toch wel een fantastische stunt noemen: Wittenhorst JO15-1 wint met 2-0 van MVV JO15-1! Op het goed onderhouden hoofdveld was de ploeg van trainer Stan Theeuwen in de eerste helft superieur aan de Maastrichtenaren, ware het niet dat de Horstenaren vergaten de trekker over te halen. Na rust lukte dit alsnog nadat Kayeal van Rengs een voorzet van Gido van Helden doeltreffend wist af te ronden. Verderop in de tweede helft maakte Giovanni Awad aan alle onzekerheid een einde door de 2-0 tegen de touwen te werken. De oranjehemden zijn na twee wedstrijden gedeeld koploper met o.a. DZC '68 en FC Eindhoven. Net als de JO19-1 speelt de JO15-1 volgende week thuis tegen OJC uit Rosmalen, dat na twee wedstrijden een plek in de middenmoot bezet.

Op het eigen Horster kunstgrasveld waren de dames en heren van Wittenhorst JO15-2 vandaag niet opgewassen tegen Someren JO15-1: 1-7. Het wil dit seizoen nog niet echt vlotten, waardoor de laatste plaats voorlopig het feit is. Gelukkig zitten we nog vroeg in het seizoen en is de vooruitgang wel zichtbaar, waardoor er alle hoop en kans is dat de eerste punten binnen handbereik liggen. Volgende week volgt de eerste kans op bezoek bij Berghem Sport, dat ook nog puntloos is.

Wat een geweldige middag beleefde Wittenhorst JO13-1 vandaag in Heerlen, waar met 1-5 werd gewonnen van Weltania/Bekkerveld JO13-1. De nederlaag tegen SBC van vorige week werd hiermee vakkundig weggepoetst. De ploeg van trainers Nick Verbong en Peter Christiaens liet goed voetbal zien en troefden de gastheren op alle vlakken af. Volgende week volgt opnieuw een uitwedstrijd naar het zuiden en wel naar Geleen, dat na twee wedstrijden puntloos onderaan staat.

Wat verder opviel:

• Tsja, je kunt niet altijd winnen. Het G-elftal verloor vandaag met 5-2 op bezoek bij FC Oda uit Weert. Alhoewel de uitslag niet helemaal terecht was (de Horstenaren raakten drie keer de paal), tellen uiteindelijk de punten. Volgende week weer opnieuw er tegenaan!
  • Een dik compliment voor Wittenhorst JO19-4, dat de bezoekers van GFC JO19-1 uit Grubbenvorst verdienstelijk op 2-2 wist te houden.
  • Wittenhorst JO15-4 wist in een leuk duel met 4-1 te winnen van Sportclub Irene.
  • Wittenhorst JO13-2 wist heel knap met 0-4 te winnen van de America/Meterik JO13-1.
  • Een dik compliment aan de JO52-1 onder leiding van eierbakbedrijf John van der Sterren en familie!