Wittenhorst VR1 onderuit in Nuenen

29 september 2019

Nuenen begint scherp aan de wedstrijd, maar komt niet voorbij de verdediging uit Horst die goed op buitenspel stapt. Wittenhorst krijgt daarna 3 corners, maar weet hier niet uit te scoren. Niet kort daarna volgt nog een kans, maar de paal staat de openingstreffer voor Carin Vissers in de weg.

Na 20 minuten komen we toch op achterstand: Nuenen weet door de verdediging te breken en de bal wordt door Lisa v.d. Berg binnen gewerkt. Wittenhorst krijgt al snel een kans op de gelijkmaker, maar deze kans wordt niet verzilverd.

Nuenen speelde sterk in de omschakeling en weet dit goed om te zetten naar doelpunten. Femke Neijhorst tekent voor de 2-0 en vlak voor rust weet ook Isa Schiffer het doel van Wittenhorst te treffen.

Wittenhorst komt goed uit de rust en laat zien dat ze kunnen voetballen. Er worden kansen gecreƫerd, maar er wordt niet gescoord. Na 60 minuten valt toch nog de 4-0. De bal valt uit de kluts in het doel van Wittenhorst.

Enigszins geflatteerd verliest Wittenhorst vandaag in Nuenen. Na de overwinning vorige week op FC Tilburg, blijven de oranje hemden steken op de 6e plaats. Volgende week wederom een uitwedstrijd, ditmaal naar OJC Rosmalen, aanvang 12.30u.