Wittenhorst 1 gelijk tegen Wilhelmina '08

29 september 2019

Op een doorweekt voetbalveld probeerden de ploegen van Wilhelmina'08 en Wittenhorst een beste wedstrijd te spelen. Echter dit was maar moeilijk te realiseren. Glad en glibberig zijn geen combinaties om dit te kunnen garanderen.

In het begin waren het de Weertenaren die het spel bepaalden. De spelers van Wittenhorst kwamen veelal snelheid te kort om de zaken te ordenen.

De beweeglijke Mo Gashi bewees in de 8e min. uit het goede voetbalhout gesneden te zijn. Hij beproefde Jaap Omvlee, maar hij wilde van geen wijken weten.

Rond het kwartier kwamen de Horstenaren wat vaker in de vijandelijke linies. Uit een kopbal wist Dion van Horne bijna succes te hebben.

In de rest van de eerste helft waren het de Midden-Limburgers die voor de gevaarlijkste situaties zorgden. Jeffrey Rijkers stond op de juiste plek om de bal van de doellijn te ontdoen.

Het viel op dat beide teams elkaar de bal toespeelden. Hiermee werden vele aanvallen meteen geneutraliseerd. Iets wat toch niet de bedoeling is.

Na de pauze meteen een goede actie van Wittenhorst. Jammer dat Joost van Rensch de bal via de binnenkant van de paal terug zag komen. De Weertenaren konen snel hierna wel juichen. De speler met de moeilijke naam Amane M'Rabet Elouad lepelde de bal ineens kansloos achter Jaap: 0-1.

Wittenhorst had dus de taak om weer in de achtervolging te gaan. Deze plichtsbeseffing gebeurde binnen de twee minuten. Uit een vrije trap genomen door Joost van Rensch was de stand weer in evenwicht: 1-1.

Beide teams konden weer weer aan de slag. In dit laatste kwartier had alles kunnen gebeuren. Zowel de thuis- en uitclub konden nog aanspraak maken de volle winst. Duidelijk was dat het gelijke spel op zijn plaats was. Beide ploegen gingen goed tegen elkaar op.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Tom Zanders, Dion van Horne, Bart Zanders, Jeffrey Rijkers, Joep Beurskens, Daan Hendriks, Joost van Rensch, Daan Verlijsdonk (71.  Joris Peelen), Willem Heijnen, Marco Daniels.

Wat verder opviel:

• Het tweede elftal moest vandaag jammerlijk buigen voor het derde elftal van Gemert: 1-4.
  • "Ut Derd' verloor op bij bezoek bij het tweede elftal van IVO nipt met 3-1.
  • Ook Wittenhorst 4 moest vandaag buigen voor haar tegenstander: het derde elftal van Olympia '18 won met 1-5 op Sportpark Ter Horst.
  • Gelukkig wist Wittenhorst 5 wel te winnen. Hoewel de uitslag bijna aan tennis doet denken, wisten de Horstenaren te winnen van Hegelsom 2 met 5-4.
  • De wedstrijd tussen 'de zessen': Venray 6 tegen Wittenhorst 6. Helaas werd deze derby in het voordeel beslist van de rood (of blauw) witten: 7-2.
  • Wittenhorst 7 nam vandaag een puntje mee uit Vierlingsbeek, waar Volharding 5 op een 2-2 gelijkspel werd gehouden.
  • Wittenhorst 9 wist daarentegen wél te winnen van Volharding en wel van het zevende elftal: 5-1.
  • Ons aller Wittenhorst 10 verloor met minimale cijfers op bezoek bij Hegelsom : 1-0.
  • Wittenhorst 11 gaat als een tierelier: op bezoek in Maasbree werd met 0-6 gewonnen waardoor de 100% score behouden blijft.