Wittenhorst JO19-1 maakt het Eindhoven lastig

24 november 2019

Een voor iedere meter strijdend Wittenhorst JO19-1 heeft als eerste tegenstander In deze competitie het FC Eindhoven moeilijk weten te maken. De Brabanders wonnen namelijk nipt op Sportpark Ter Horst: 1-2. In een gelijkopgaande eerste helft wist de koploper in de 3e divisie na een half uur op 0-1 te komen. Dit was de eerste kans van de wedstrijd, waarbij de Horstenaren achterin niet adequaat ingrepen. De oranjehemden bleven echter geloven in een resultaat en vijf minuten later werd spits Van der Sterren de diepte ingestuurd en rondde beheerst af: 1-1. Diep in blessuretijd van de eerste helft kregen de blauw-witten een vrije trap rond de 16- meter. Die werd met uiterste nauwkeurigheid in de lange hoek geplaatst. In de tweede helft bleven beide teams goed aan elkaar gewaagd. Eindhoven had meer individuele kwaliteit, maar de Horstenaren knokten als team en lieten zich niet achteruit dringen. Helaas vielen enkele beslissingen van de scheidsrechter niet in het voordeel van de thuisploeg. Ravi Arts stopte zelfs voor de tweede week achter elkaar een zeer discutabele strafschop. Daardoor bleef het tot de laatste minuut spannend. In de allerlaatste seconde kwam Van der Sterren een teenlengte tekort om de gelijkmaker binnen te tikken. Trainer Richard Kleuskens: "Complimenten aan het team. Met deze instelling proberen we volgende week de eerste competitiehelft goed af te sluiten en op 14 december ons te plaatsen voor de kwartfinale tegen EVV Echt."

Voor de derde keer dit seizoen verloor Wittenhorst JO17-1 een competitiewedstrijd met het kleinst mogelijke verschil: 1-0. Het was niet de beste wedstrijd van het seizoen: beide ploegen creĆ«erden over de gehele wedstrijd slechts een a twee kansen. In de tweede helft wisten de Brabanders niet eens meer van eigen helft af te komen. Door de vele blessurebehandelingen werd het de Horstenaren schier onmogelijk gemaakt om in de tweede helft een goed ritme te vinden en deze aan te houden. De oranjehemden kunnen beter, daar de wedstrijd vandaag gezapig was. Nu wordt het hard werken om een plek in de top-drie te verzekeren. Volgende week spelen de Horstenaren thuis tegen Olympia '18.

Makkelijk ging het zeker niet, maar de punten zijn wel binnen: Wittenhorst JO16-1 bleef voor de vijfde keer op een rij ongeslagen door op bezoek bij hekkensluiter DESM JO17-1 met 1-2 te winnen. Direct vanaf het begin zetten de Horstenaren veel druk op de Weertse verdediging. Dit resulteerde in enkele 100% kansen, maar verbazingwekkend genoeg bleef de brilstand tot aan het rustsignaal intact. Na rust besloten de oranjehemden om de bal sneller rond te laten gaan en om de trekker eerder over te halen. Dit resulteerde binnen vijf minuten in de 0-1 door een droge knal van Jesse Verrijth. Waar de Horstenaren vervolgens vergaten de wedstrijd te beslissen, kwam de thuisploeg een kwartier voor tijd op gelijke hoogte. In de voorlaatste minuut wist Sjeffrie Swinkels de wedstrijd alsnog in Horster voordeel te beslissen door een bal hard en laag in de hoek te schuiven. Ook na vandaag staan de manschappen van trainer Van Rens nog altijd knap zesde in de Hoofdklasse.

Op het eigen Sportpark Ter Horst was Wittenhorst JO15-1 niet opgewassen tegen koploper FC Eindhoven: 0-5. Vooraf was het strijdplan om net als vorige week tegen Achilles '29 de nul te houden. Helaas wisten de bezoekers binnen vijf minuten te scoren. Vervolgens creƫerde beide ploegen enkele kansen, waar de bezoekers op een vervelend moment (vlak voor rust) de score verdubbelden. Ondanks dat de Horstenaren erin bleven geloven, kwamen de Brabanders vlak na rust op een 0-3 voorsprong. De oranjehemden besloten vrijuit te gaan voetballen en iets meer risico in hun spel te leggen. De koploper van de 2e divisie wist hier gebruik van te maken en uiteindelijk uit te lopen naar een ruimere score. Volgende week speelt de ploeg van trainer Theeuwen een belangrijke thuiswedstrijd tegen directe concurrent UNA uit Zeelst.

De dames en heren van Wittenhorst JO15-2 bleken vandaag niet opgewassen tegen Sporting ST/SVEB JO15-1. Op bezoek bij de middenmoter werd er ruim verloren: 8-1. De ploeg van trainer Rijs heeft nog drie wedstrijden de kans om de onderste plaats in de 1e klasse te verlaten. Met een goed dosis optimisme en vertrouwen in eigen kunnen moet dit zeker gaan lukken.

Op bezoek bij middenmoter Sportclub Irene leed Wittenhorst JO13-1 een duidelijke 5-0 nederlaag. Ondanks deze nederlaag bivakkeren de oranjehemden op een keurige vierde plek in de 3e divisie, waar volgende week de uitwedstrijd wacht bij sv Brandevoort, dat de punten hard nodig heeft. Het is dus heel belangrijk voor de ploeg van trainer Verbong om deze tegenstander niet te onderschatten en hiermee de zesde competitiezege van het seizoen te pakken.

Wat verder opviel:

• Dit weekend heeft Wittenhorst JO12-3 de eerste punten binnengehaald. Op het hoofdveld werd in een super spannende wedstrijd de nummer vijf van de competitie verslagen met 4-3.
  • Wittenhorst JO19-2 had geen kind aan Venlosche Boys JO19-2 en won dan ook ruim met 4-0.
  • Wittenhorst JO13-2 speelde spectaculair met 4-4 gelijk tegen de bezoekers van Hegelsom JO13-1.
  • Een knappe zege van onze JO11-3, dat met 1-2 won op bezoek bij EWC '46 JO11-2.