Hattrick Verlijsdonk velt Deurne

24 november 2019

Trainer Ton Kosterman kreeg vlak voor de wedstrijd met een tegenvaller te maken. Spits Joost van Rensch moest afhaken tijdens de warming-up. Deze mutatie werd door Joep Beurskens voortreffelijk ingevuld. De thuisclub begon met goede bedoelingen. Maar dit strandde meestal tot aan het zestien meter gebied. Wittenhorst kwam snel hierna met als uitvoering enkele snelle aanvallen. In de 12e min. kregen de oranjehemden het succes waarop ze stonden te wachten. Daan Verlijsdonk was met een afstandsschot de gevierde man. Onverwachts schoot hij de bal boven de verbouwereerde doelman in het doel: 0-1.

Deurne kon in deze fase niks terugdoen, waartegen de bezoekers via een snelle aanval enkele keren op doel mochten knallen. Uiteindelijk kwam de bal voor de voeten van Verlijsdonk. Hij aarzelde geen moment en via de doelman verdween de bal in het doel: 0-2. De Horstenaren dachten de buit binnen te hebben, want met veel minder inzet ging de strijd verder in het eerste bedrijf. Deurne mocht pas in de laatste minuut enige aanspraak maken op een doelpunt. Thijs Mattheij schoot van dichtbij op doel, maar Jaap Omvlee stond in de weg.

Na de pauze nam de thuisploeg volledig het initiatief. De bezoekers hadden veel moeite om de bal in bezit te houden. Onder aanvoering van Dion van Horne bleef Wittenhorst overeind. Laat in de wedstrijd waren het de Horstenaren die alles onder controle hielden. De ploeg kwam weer veelvuldig gevaarlijk voor het doel. In de 70e min. zorgde middenvelder Verlijsdonk voor een opzienbaarheid. Uit een corner kopte hij zijn derde treffer binnen. Dit kan in de krant.

De wedstrijd was nu wel gespeeld. De eindstand kwam in de 86e min. op het scorebord. Marco Daniels ontsnapte op rechts en met zijn snelheid kon hij met een mooie voorzet Joep Beurskens bedienen en dit was dan 0-4. Opnieuw een grote uitzege voor Wittenhorst.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Tom Zanders, Dion van Horne, Bart Zanders, Jeffrey Rijkers; Joris Peelen (80. Ken Alaerds), Daan Hendriks, Daan Verlijsdonk (85. Stijn Jenneskens); Joep Beurskens, Tom Spreeuwenberg (67. Niek v.d. Sterren), Marco Daniels.

Wittenhorst JO19-1 wist zatermiddag bijna te stunten tegen de ongeslagen koploper FC Eindhoven (1-2): https://www.rksv-wittenhorst.nl/nieuws/wittenhorst-jo19-1-maakt-het-eindhoven-lastig

Oranje boven bij de seniorenteams!

• Na drie wedstrijden zonder overwinning weten de mannen van Wittenhorst 2 weer wat winnen is. Op bezoek bij hekkensluiter sv O.S.S. 1920 werd er met 1-2 gewonnen. De ploeg van trainer Kepser klimt hiermee naar plek zes op de ranglijst en kan, wanneer er volgende week gewonnen wordt van MIerlo Hout, wat meer afstand gaan nemen van de onderste plekken.
  • Een volledig verslag zal snel volgen, maar het is Wittenhorst VR1 opnieuw gelukt om een overwinning te boeken op een directe concurrent. Ditmaal werd er in eigen huis met 1-0 gewonnen van v.v. Schaesberg. Het betekende alweer de derde zege op een rij en een voorlopig gedeelde tweede plaats. Volgende week kan de druk worden opgevoerd wanneer er wordt gewonnen op bezoek bij koploper ZSV, dat vier punten meer heeft.
  • Op het eigen Sportpark Ter Horst beleefden de mannen van Wittenhorst 4 een zware middag tegen nummer twee SVEB: 2-7. De bezoekers hebben meer punten op de ranglijst en dit wisten ze dan ook in de score uit te drukken. Ondanks deze nederlaag staan de oranje manschappen op een keurige zevende plek.
  • De wedstrijd tussen het tweede elftal van America en Wittenhorst 5 eindigde waar hij mee begon: 0-0. De Americanen zullen blij zijn geweest, want het was pas hun tweede punt van de competitie. De Horstenaren bleven voor de derde keer op een rij ongeslagen en staan voorlopig knap vierde. Bij een overwinning vandaag hadden de oranjehemden overigens eerste gestaan.
  • Een mooie overwinning voor Wittenhorst 6, dat op eigen veld met 4-2 wist te winnen van het tweede elftal van EWC '46. De bezoekers hadden tot aan vandaag alles gewonnen, wat de Horster overwinning des te knapper maakt. De achterstand op de eerste plek is nog maar twee punten, al hebben nog niet alle teams evenveel wedstrijden gespeeld.
  • Een eveneens knappe overwinning vandaag van Wittenhorst 7, dat ruim met 1-4 wist te winnen op bezoek bij v.v. Holthees/Smakt. Gezien de stand (de thuisploeg staat puntloos onderaan) zou je zeggen dat het een 'moetje' was. Maar na de Oktoberfest tafarelen was het toch maar even afwachten hoe de Horstenaren zouden herstellen. Prima dus!
  • De grootste overwinning van dit weekend komt op naam van Wittenhorst 8, dat niets heel liet van de bezoekers van TSC '04: 9-0. Het betekende alweer de vijfde zege in negen wedstrijden en een voorlopig knappe vierde plaats. Met 37 doelpunten in negen wedstrijden zijn de oranjehemden aan een productief seizoen bezig.
  • De mannen van Wittenhorst 9 beleefden een uiterst gemakkelijke zondag door eenvoudig met 5-0 te winnen van het vierde elftal van America. Met vijf overwinningen na negen wedstrijden staan de Horstenaren keurig vijfde. Volgende week volgt de topper op eigen veld tegen SVOC '01.
  • Ons aller Wittenhorst 10 boekte alweer de vierde zege op een rij in de 6e klasse. Op eigen veld werd er vrij simpel met 2-0 gewonnen van America 3. Inmiddels staan de oranjehemden knap tweede. Volgende week wacht de uitwedstrijd bij nummer negen Sporting ST 3.
  • Met een knappe 0-3 zege op bezoek bij ZSV 7 heeft Wittenhorst 11 haar plek in de top-drie verstevigd. De voorsprong op nummer vier uit Zeilberg is inmiddels zeven punten. Volgende week wacht de absolute topper op bezoek bij het vierde elftal van Egchel. Wanneer de wedstrijd tegen de koploper wordt gewonnen, zal de ploeg van trainer John van der Sterren de nieuwe koploper zijn.