Wittenhorst knokt zich naar een noodzakelijke zege

1 november 2015

Wittenhorst stond voor de taak om na enkele zwakkere wedstrijden de volle 3 punten te pakken. Tegenstander was niet minder dan het de laatste weken sterk optredende De Valk. De eerste de beste aanval was voor de thuisclub met een aardige kans. Nadien was het De Valk die fel van leer trok. Wittenhorst gaf niet voldoende tegenstand en een fout in de verdediging schoot Michiel Rusch haarzuiver binnen, 0-1.

De thuisclub vocht voor de gelijkmaker. Het had tot 2x de scheidsrechter niet mee die niet voor een overtreding binnen de zestien floot. Maar in de 23e min. kon de aanhang toch juichen. Een schot van Bram Rubie kon de doelman niet onder controle krijgen en de attente Willem Heijnen stond paraat om de bal binnen te koppen, 1-1. Wittenhorst ging door en na drie minuten lag de bal wederom in het doel. Een goede aanval zorgde voor consternatie en tenslotte was het Bas Rijkers die de bal achter zijn eigen doelman frommelde, 2-1.

Dit was dan ook de ruststand.

Na de pauze gaf De Valk weer meer gas maar dit duurde niet lang. Bram Rubie had de 3-1 op zijn hoofd, maar doelman Evert Daams kon de bal uit zijn doel werken. De strijd ging verder met over en weer wat aanvallen. Wittenhorst kon in de 76e min. opgelucht adem halen. Een vrije trap van Kevn van Asten verdween tot grote vreugde in het doel, 3-1. De wedstrijd leek gespeeld. Totdat in de 88e mIn. plots via een rake kopbal de stand op 3-2 werd bepaald. In de lastste minuten gebeurde er niks meer waardoor Wittenhorst met blijdschap het veld met een belangrijke. zege kon verlaten.

Resultaten selectieteams

Wittenhorst 2 behaalde "slechts" één puntje tegenn Venray 3. De numerieke meerderheid kon nog niet eens benut worden. Mannen, meer vechtlust tonen.

Wittenhorst 3 behaalde in Helden een fraaie 2-4 zege. Met deze overwinning is de laatste plek verlaten, maar het is wel dringen onderin.

Vrouwen 1 was oppermachtig tegen het vrouwenteam van GKC uit Grathem. Een 7-0 zege betekent tevens dat de leiding in deze klasse werd veroverd, weliswaar gedeeld, maar toch. Prima!

Wittenhorst A1 kon bij winst in de uitwedstrijd tegen Oss ‘20 de aansluiting realiseren met de top.
Het zag er in het begin goed uit met in de 10e minuut de voorsprong uit een penalty. Verder zag het er de eerste 20 minuten nog niet naar uit dat Oss zou gaan scoren. Tot de 25e minuut waar ze door ons in het zadel werden geholpen door een te korte terugspeelbal, 1-1. 3 Minuten later werd het zelfs 2-1 voor Oss uit een prachtig schot in de kruising. We waren de weg kwijt en er lukte niet veel meer. 20 Minuten voor tijd werd de wedstrijd definitief beslist met de 3-1. Denk een terechte winnaar want het moet beter. De kar moet met z’n alle getrokken worden!