Wittenhorst organiseert TOP U10 Toernooi

18 augustus 2019

Op zaterdag 24 augustus organiseert RKsv Wittenhorst een TOP U10 Toernooi. Een toernooi voor spelers onder de 10 jaar. Nationale en internationale topteams zoals Manchester City, Schalke ’04, KRC Genk, PSV, VVV-Venlo en ons eigen Horst aan de Maas team nemen deel aan het toernooi! Wil je de Champignons League spelers van 2029 nu al zien spelen? Kom dan vooral kijken bij dit toernooi!

Kwalitatief hoogwaardig toernooi met ruimte voor plezier
Wittenhorst organiseert al jaren kwalitatief hoogwaardige jeugdevenementen. We bieden de jeugd uit de eigen gemeente met dit toernooi de unieke kans om het op te nemen tegen topclubs. Vrijdagavond voorafgaand aan het toernooi is er een clinic van de jeugdtrainers van enkele van de topclubs waaronder Manchester City. De clinic was in enkele dagen volledig uitverkocht. Naast een competitieve strijd ligt de focus ook op leren, spelen en plezier maken. Bezoekers kunnen zaterdag bijvoorbeeld de strijd aangaan met de E-sporters van VVV-Venlo, op de foto met VVV-Venlo mascotte Koelie of een balletje trappen bij de MIFA FIFA Skill Games.

Verblijf bij gastgezinnen
Dat het evenement ook een sociaal element heeft blijkt uit de sociale verbindingen die er gelegd worden. Spelers van Club Brugge, KRC Genk en KAA Gent verblijven bijvoorbeeld bij gastgezinnen in de regio. Dit zijn in veel gevallen de spelers van het Horst aan de Maas team. Niet alleen op het veld, maar ook buiten het veld leren ze elkaar kennen en ontstaan er wellicht goede vriendschappen.

Deelnemers
Aan het toernooi nemen de volgende teams deel:

• Feyenoord
  • PSV
  • Sparta Rotterdam
  • VVV-Venlo
  • Borrussia Mönchengladbach
  • KFC Uerdingen
  • Schalke ‘04
  • Club Brugge
  • KAA Gent
  • KRC Genk
  • Manchester City
  • Regioteam Horst aan de Maas

Tijden en locatie

Het toernooi start op zaterdag 24 augustus om 10.00 uur en duurt tot 17.00 uur. De finale wordt rond 16.30 uur gespeeld.

Op vrijdagavond 23 augustus is de voetbalclinic, deze wordt gegeven door de trainers van o.a. Manchester City. Onderdeel van de clinics zijn de MIFA FIFA Skill Games. Deze clinics zijn inmiddels vol, maar wel voor bezoekers nog toegankelijk. De clinic start om 18.30 uur. Alle activiteiten vinden plaats op het sportpark van RKsv Wittenhorst en zijn gratis te bezoeken.