Wittenhorst VR1 aan kop in de Derde Klasse

7 oktober 2018

Op een zonovergoten sportpark Terhorst werd vandaag wederom gewonnen: 3-0. Wittenhorst VR1 gaat nu alleen aan kop in de Derde klasse F.

De eerste fase van de wedstrijd begint rommelig. Na ongeveer een kwartier krijgt Wittenhorst haar eerste kansen, maar weet deze nog niet te benutten. Fortuna ’54, wat een paar kleine kansjes krijgt in het eerste half uur, komt maar moeizaam voorbij aan de verdediging van de oranje hemden. Na 32 minuten opent Wittenhorst de score: Kris Seuren geeft een mooie pass op Carin Vissers, die vanuit een moeilijke hoek de bal binnen schiet: 1-0.

Wittenhorst krijgt meer grip op de wedstrijd en houdt de voorsprong vast tot de rust.

Fortuna ’54 komt goed uit de rust en wordt vanaf de aftrap direct gevaarlijk. Keepster Sanne de Boer komt goed uit het doel en houdt het doel schoon. Na een roerig kwartier, laten de dames uit Horst hun voeten spreken: Vissers geeft de bal voor op Michelle de Wit en werkt de bal prachtig binnen: 2-0.

Wittenhorst, wat de tweede helft domineert, vergroot in de laatste 10 minuten nog de score. Aanvoerder Kris Wijnhoven speelt de bal op Vissers, die haar tweede doelpunt van vandaag maakte.

Door deze overwinning gaat Wittenhorst nu alleen aan kop in de derde klasse F. Baarlo, mede koploper tot vandaag, speelde 0-0 gelijk tegen sv Brunssum.

Aanstaande zondag speelt Wittenhorst in en tegen Meijel (RKMSV) VR1.