Wittenhorst zet zich te kijk

22 november 2015

Wittenhorst heeft zich wel op een heel kinderlijke wijze tegen 5e klasser MULO (Met Uiterste Leeuwenmoed Opwaarts) laten afbluffen. Het heeft de waarschuwing vooraf totaal in de wind geslagen. Een koekje van eigen deeg werd in Helmond op een amateuristische wijze gebakken.

Na een dik kwartier kwam de ploeg toch op voorsprong. Een mooi doelpunt dat wel. Voorbereider Joost van Rensch gaf de bal schitterend door aan Jeffrey Spee, die koeltjes afrondde, 0-1. Wat er hierna gebeurde was illustratief voor de instelling deze middag. Klungelig werd de bal verwerkt en binnen een minuut was de stand al weer gelijk. Bram Rubie zette Wittenhorst middels een mooie vrije trap toch weer in de goede richting. Zou het nu wel goed komen?

Nee, het zou nog erger worden. Vlak voor de pauze eigenlijk eenzelfde slordigheid, maar nu met meer consequenties. Bart Zanders liet zijn tegenstander onberoerd en kon niks anders doen dan hem bij zijn shirtje pakken. Penalty en rood was het enige vonnis. MULO kon hierdoor verdiend langszij komen.

Na de thee kon deze numerieke minderheid zelden uitvoering geven tot enig gevaar. Het was daarom ook niet verwonderlijk dat een snelle uitval een 3-2 voorsprong voor de thuisclub opleverde door een mooi dooelpunt van Revelino Kawarmala.

In de slotfase werd het pleit definitief beslecht. De eindstand werd voor de oranjemannen nog bitterder, 4-2. De Helmondenaren kregen niks teveel. Wittenhorst weet nu hoe het niet moet en zal voor zondag hopelijk met meer bezieling te werk moeten gaan.

Wittenhorst:

Thissen, Nick Zanders (65. Aarts), Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, van Asten, Spee, Hendriks, Verlijsdonk, van Rensch (75. van Rens), Heijnen, Rubie (65. Bongers).

Resultaten overige selectieteams

Ook voor het 2e als het 3e elftal zit de strijd in de beker erop. Resp. Erp 2 en VCH 3 waren met 2-0 te sterk. Maar snel vergeten dit bekeravontuur.

Wittenhorst A1:

Voor A1 stond in de 2e bekerronde de thuiswedstrijd tegen derde divisionist Deurne A1 op het programma. Dit zou een zware kluif worden en zeker toen Deurne in de 3e minuut de score opende en daarmee meteen een fout van ons afstrafte. Hierna kreeg Deurne nog enkele mogelijkheden om de score uit te bouwen, maar onze keeper was enkele malen een sta in de weg.
Ook Wittenhorst kreeg enkele mogelijkheden maar de gelijkmaker wilde nog niet vallen.
In de 2e helft kwam A1 beter in hun spel en werd Deurne achteruit gedwongen waardoor we enkele goede mogelijkheden creëerden. Dan de 82e minuut een vrije trap van Luc van Kuijck die prachtig binnengeschoten werd. De verdiende gelijkmaker stond op het bord, maar Wittenhorst wilde meer.
In de 90e minuut een vrije trap vanaf de zijlijn die bij de tweede paal werd neergelegd. Joris kwam inlopen en kopte de 2-1 tegen het net.
Al met al een verdiende overwinning van een sterk collectief.
Op deze manier kunnen wij het veel tegenstanders nog lastig gaan maken en zullen de punten in de competitie niet achterblijven.