Eerste overwinning Wittenhorst JO16-1

2 november 2019

Het was niet hun beste wedstrijd van het seizoen: Wittenhorst JO19-1 speelde vandaag met 0-0 gelijk bij het tot dan toe nog puntloze AZSV. Je weet het natuurlijk nooit, maar onderweg naar Aalten voorspelden de weergoden al niet veel goeds. De brilstand geeft dan ook een terecht beeld weer van de wedstrijd, waarin beide ploegen geen vuist konden maken. De ploeg van trainer Richard Kleuskens kreeg wel de betere kansen, maar de tegentreffer had ook zomaar aan de andere kant kunnen vallen. Het positieve is dat de Horstenaren na zes wedstrijden in de 3e divisie nog altijd ongeslagen zijn en de minst gepasseerde defensie heeft van de competitie. Volgende week spelen de oranjehemden op eigen veld de topper tegen directe concurrent RKsv Nuenen.

Wittenhorst JO17-1 boekte vandaag een solide 3-0 overwinning op bezoek bij Juliana in Mill. De Horstenaren kwamen nauwelijks in de problemen en speelden een gewonnen wedstrijd. De ploeg van trainer Ken Peeters klimt hierdoor weer naar plek twee op de ranglijst, waardoor alleen nog Avanti '31 boven de Horstenaren staat op de ranglijst. Volgende week ontvangen de oranjehemden sv OSS, dat drie punten minder heeft en voorlopig op een zesde plaats bivakkeert.

Ze moesten er even op wachten, maar eindelijk hebben de mannen van Wittenhorst JO16-1 hun dikverdiende overwinning beet. Op het eigen kunstgrasveld werd ruim met 5-2 gewonnen van MVC '19 JO17-1. De Horstenaren kwamen in de eerste helft op een 2-0 voorsprong na twee fraai benutte strafschoppen van Sjeffrie Swinkels. Nadat een communicatiefout in de verdediging voor de aansluitingstreffer zorgde, schoot Jelle Janssen de verdiende 3-1 tegen de touwen. Na rust liepen de oranjehemden solide uit naar een 5-1 voorsprong door treffers van Rens Willemsen en Jesse Verrijth. De late eretreffer mocht de pret niet drukken.

Na drie opeenvolgende nederlagen weten de mannen van Wittenhorst JO15-1 weer wat winnen is. Op bezoek bij hekkensluiter Gemert werd nipt met 1-2 gewonnen. Na een achterstand trok aanvaller Jovanny Awad de stand gelijk, waarna Stijn Martens met een kiezelharde vrije trap de Horster overwinning over de streep trok. Met negen punten uit zes wedstrijden kunnen we spreken van een goede start voor de ploeg van trainer Stan Theeuwen. Volgende week komt RKsv Nuenen, dat nog niet wist te winnen, op bezoek in Horst. Met een nieuwe driepunter vinden de oranjehemden de aansluiting met de top-drie en kan er naar boven worden gekeken.

Wat vooraf werd bestempeld als een lastige wedstrijd, bleek ook werkelijkheid. De dames en heren van Wittenhorst JO15-2 dolven het onderspit bij koploper V.V. Achates JO15-1: 8-1. Na vijf wedstrijden in de 1e klasse zijn de oranjehemden helaas nog puntloos. Daar zou volgende week zomaar verandering in kunnen komen wanneer het eveneens puntloze Blerick JO15-2 op bezoek komt. Hopelijk kunnen de Horstenaren dan eindelijk de zo gewenste driepunter pakken en daarmee een beetje naar boven kijken.

Na vier opeenvolgende overwinningen heeft Wittenhorst JO13-1 een nederlaag moeten incasseren in de 3e divisie. Op eigen veld werd met 0-1 verloren van profclub FC Eindhoven. De oranjehemden boden flink weerstanden aan de Brabanders, maar het was nét niet genoeg om met minimaal een puntje van het veld te stappen. Volgende week wacht er een kans om een nieuwe zegereeks te starten, wanneer de Horstenaren op bezoek gaan bij middenmoter NWC uit Asten. Ondanks deze nederlaag bevindt de ploeg van trainers Nick Verbong en Peter Christiaens zich nog altijd keurig in de top-drie.

Wat verder opviel:

• Het G-team won de derby tegen Venray op eigen veld knap met 3-2! De oranjehemden waren sterker dan de 'rivaal' en verdienden dan ook te winnen. Soms moet er nog wat beter gecommuniceerd worden om de foutjes eruit te halen, maar toch werd er weer gewonnen! Dit betekent tot nu toe een knappe tweede plek in de 2e klasse.
  • Een knappe overwinning voor Wittenhorst JO15-4, dat met 2-3 won op bezoek bij Reuver.
  • Wittenhorst JO12-2 won ook met 2-3 en dat wel bij Astrania/Milsbeek.
  • Eveneens een overwinning voor Wittenhorst JO11-3, dat weinig overhield van United JO11-3: 5-1.