Monsterzege Wittenhorst op Venlosche Boys

3 november 2019

De derby tegen onze buren van Venlosche Boys was een wedstrijd waarin alles aan bod kwam. Snel aanvallend voetbal van beide teams en veel doelpunten. De supporters van de thuisclub kamen volledig aan hun trekken. Venlosche Boys zette vanaf het begin de toon. Wittenhorst moest enkele keren attent zijn om niet tegen een achterstand aan te lopen. Na dit offensief was het de thuisclub die van zich deed spreken. Met de bekende snelheid en gepaard gaande met goede combinaties was het Tom Spreeuwenberg die fantastisch afrondde: 1-0. De thuisploeg ging door en enkele minuten later was het weer Spreeuwenberg die hard kon inschieten: 2-0.

De ploeg van Sjoerd van der Coelen had geen enkel antwoord op het spel van de Horstenaren. Binnen een kwartier werd de schade nog erger. Joost van Rensch werd in de diepte aangespeeld. Op weg naar het doel liet hij doelman Jimmy Kessels kansloos: 3-0. De vraag was: "Kan Wittenhorst tegen deze weelde?". Dit werd direct positief beantwoord, want de spelers knokten voor elke bal. De ruststand werd dan ook bepaald op 3-0.

Na de pauze kon de ploeg van trainer Kosterman de gevreesde storm makkelijk tot stilstand brengen. Sterker nog: het was de thuisclub die in de 55e min. door Marco Daniels nummertje vier op het scorebord liet zetten. De Venlonaren bleven toch vechten voor een beter resultaat. Het moet gezegd; zeer verdient werd door David Driessen de marge op drie teruggebracht. Een verraderlijk schot was voor Jaap Omvlee te machtig. Er kwam geen paniek bij de Horstenaren. In het laatste kwartier kwam de thuisclub enkele keren voortreffelijk voor de dag. De inbreng van Luc van Kuijck kwam de oranjehemden uitstekend van pas. Eerst scoorde hij de 5-1 en het toetje kwam snel hierna. Een werkelijk subliem genomen vrije trap bepaalde de eindstand op 6-1.

Dit betekende tevens de eerste thuisoverwinning van deze competitie.

Wittenhorst 1 :

Jaap Omvlee, Tom Zanders (Dirk Scheres), Dion van Horne, Bart Zanders, Jeffrey Rijkers, Daan Hendriks, Joris Peelen, Joep Beurskens (Luc van Kuijck), Marco Daniels (Daan Verlijsdonk), Tom Spreeuwenberg, Joost van Rensch.

Wat verder opviel:

• Op bezoek bij hekkensluiter Someren 3 leed Wittenhorst 2 een harde 3-0 nederlaag. Net als vorig seizoen lieten de oranjehemden zich dus onverwachts verrassen in Brabant. Ondanks deze nederlaag bevinden de Horstenaren zich 'gewoon' in de middenmoot met negen punten uit zes wedstrijden.
  • De Vrouwen 1 van Wittenhorst leden een nipte 1-2 nederlaag op eigen veld tegen de vrouwen van Bergeijk. Door deze nederlaag blijven de oranjehemden steken op negen punten uit zes wedstrijden, met een plek in de middenmoot als prima uitgangspositie.
  • Voor de vierde keer in vijf wedstrijden kwamen de mannen van Wittenhorst 3 nipt te kort om hun eerste overwinning te boeken in de 3e klasse. Net als de vorige drie nipte nederlagen werd er vandaag ook met 1-3 verloren en wel van het derde elftal van Helden.
  • Ook een nipte nederlaag voor Wittenhorst 4, dat op bezoek bij VCH 2 met 3-2 verloor. Ondanks de tweede nederlaag op een rij bevinden de oranjehemden zich nog altijd keurig in de middenmoot.
  • Na een sterke start in de 5e klasse, moesten de heren van Wittenhorst 5 vandaag hun tweede nederlaag van het seizoen incasseren. Op bezoek bij het tweede elftal van GFC '33 werd met 2-0 verloren. Net als het vierde elftal bevindt 'Ut vieft' zich keurig in de middenmoot.
  • Het zesde elftal liep vandaag tegen zijn tweede nederlaag van het seizoen op. In Overloon werd er nipt met 3-2 verloren SSS '18 4, dat haar eerste zege boekte van dit prille seizoen. Geen paniek: met tien punten uit zes wedstrijden nestelen de Horstenaren zich op een knappe derde plek.
  • Helaas ook een nederlaag voor Wittenhorst 7, dat met het kleinst mogelijke verschil verloor op bezoek bij Olympia '18 6 in Boxmeer: 2-1. Het betekende pas de tweede nederlaag, dus met een voorlopige zevende plek doen ze het al een stuk beter als vorig jaar!
  • Het eerste team in deze rij dat vandaag niet verloor is Wittenhorst 8. Op eigen veld werd er spectaculair met 3-3 gelijkgespeeld tegen de bezoekers van Kessel 3. De oranjehemden zijn alweer drie competitieduels op een rij ongeslagen en klimmen zo naar een voorlopige vijfde plek.
  • Het viel vandaag niet mee met de nipte nederlagen. Ook Wittenhorst 9 kwam nét te kort om met een resultaat huiswaarts te kunnen keren. Op bezoek bij Resia 2 werd met 1-0 verloren. Maar met een voorlopige vijfde plek kunnen we spreken van een prima seizoensstart.
  • Dan valt eindelijk de eerste Wittenhorst-zege uit deze lijst te noteren en niet zomaar eentje. Ons aller Wittenhorst 10 won de altijd beladen derby tegen Venray 11 knap met 3-2. Met vier zeges uit zes wedstrijden staan de vrienden weer traditioneel in de top-vier.
  • Tegenwoordig kunnen we de drie punten al bijna blind opschrijven, al verliep het vandaag niet zo gemakkelijk als andere weken. Wittenhorst 11 boekte een krappe 1-0 thuisoverwinning op IVO 6. Samen met Venray en Egchel gaat ons nieuwste vriendenteam fier aan kop in de 6e klasse.