Eerste punt voor Wittenhorst JO15-1

4 oktober 2020

Wittenhorst JO19-1 heeft de overwinning tegen Gemert geen goed vervolg kunnen geven. Op bezoek bij Geldrop JO19-1 werd er met 4-1 verloren. De Horstenaren lieten het vooral in het begin van de wedstrijd liggen: na zo'n twintig minuten stond het al 3-0 voor de gastheren. Pas in het laatste kwartier van de wedstrijd lukte het de Horstenaren om te voetballen zoals ze dat kunnen. De eretreffer kwam op naam van Mats van Biljouw. Volgende week krijgt de ploeg van trainer Remco Arts kans op eerherstel met een thuiswedstrijd tegen Orion, dat met één punt uit drie wedstrijden met Dommelen en Venray de laatste plaats deelt.

Wittenhorst JO17-1 dendert door in Divisie 7. Nadat de eerste wedstrijd ruim werd gewonnen bij Brandevoort en vorige week zaterdag de wedstrijd helaas werd afgelast, werd er dit weekend spectaculair met 3-5 gewonnen op bezoek bij Dommelen. Man van de wedstrijd was Jelle Janssen, die de ploeg van trainer Ken Peeters met enkele fabelachtige doelpunten vier treffers bezorgde. De Brabanders konden tot aan 3-3 gelijke trend houden, maar door de treffers van Janssen en Sjeffrie Swinkels trokken de oranjehemden aan het langste eind. Met zes punten uit twee wedstrijden staan de Horstenaren er goed voor. Volgende week komt Geleen-Zuid op bezoek op Sportpark Ter Horst.

Wittenhorst JO15-1 heeft in Divisie 5 haar eerste puntje binnen. In een thuiswedstrijd met Roosendaal werd er met 1-1 gelijkgespeeld. Het betrof een redelijk gelijk opgaande wedstrijd met weinig uitgespeelde kansen met een licht overwicht voor de bezoekers in de eerste helft. In de blessuretijd van de eerste helft scoorden de Brabanders uit een vrije trap. In de tweede helft wederom een gelijk opgaande wedstrijd, ditmaal scoorde de ploeg van trainer Willem-Jan van Rens uit een vrije trap vanaf de zijkant die Thijs Vosbeek uit de lucht kon aannemen en koelbloedig kon afwerken. De oranjehemden hadden de iets betere kansen, maar in de slotfase moesten ze het punt nog over de streep trekken, wat dus lukte.

Wat verder opviel:

• Voor de voorspellers: Wittenhorst JO12-2 verloor op eigen veld met 0-4 van Venlosche Boys JO12-2.
  • Team van de Week Wittenhorst JO15-4 won op bezoek bij Grashoek/Koningslust met 2-4. Gefeliciteerd!
  • Wittenhorst JO17-4 liet op bezoek bij IVO JO17-2 weinig heel van de gastheren: 1-8.
  • Wittenhorst JO19-2 hield op eigen veld de bezoekers van DSV JO19-1 op een gelijkspel: 1-1.
  • Wittenhorst G1 - Olympia '18: 2-5. Een uiterst boeiende en mooie wedstrijd met veel inzet en mooie combinaties. Een gelijkspel had de verhoudingen beter weergegeven. De ruststand was dan ook 2-2 door tweemaal Joey. In de tweede helft was het geluk niet aan onze zijde. Tegen de paal of net voorlangs leverde niet het gewenste resultaat op. De tegenpartij had dat geluk wel. Jammer maar helaas. Compliment aan het hele team, want ze werkten er hard voor!