MO17-1 Sparta '18/Wittenhorst verliest nipt

7 oktober 2020

Omdat we een paar weken terug pas in de allerlaatste minuut de overwinning uit handen gaven begonnen we vandaag vol zelfvertrouwen aan de wedstrijd. Vanaf het eerste fluitsignaal werd met volle inzet de aanval gezocht. Doordat er vele duels op het middenveld werden gewonnen konden we het doel van MDOC regelmatig onder vuur nemen. Al in de 7e minuut wist Merle het net te laten bollen door een fraai afstand schot. Helaas wisten we daarna niet de geboden en gecreëerde kansen te verzilveren. Waar eigenlijk de 0-2 had moeten vallen wist MDOC, in een van de spaarzame tegen aanvallen, de 1 – 1 te maken. Met 3 minuten voor rust was dit wel een kleine tegenvaller. Na rust gingen we verder met aanvallen maar op de een of andere manier was het niet onze dag vandaag. Het wilde maar niet lukken om de bal over de doellijn van MDOC te krijgen. En dan gebeurt ook nog zo’n aloude voetbalwet, als je zelf maar niet scoort dan scoort de tegenstander. Dit gebeurde in de 63e minuut na een miscommunicatie bij ons. Met nog 17 minuten te gaan werd alles uit de kast getrokken en alle reserves aangesproken om toch op z’n minst de gelijkmaker te maken. Dit wilde echter niet lukken en we moesten helaas de 3 punten bij MDOC laten. Dat we onszelf hier tekort hebben gedaan moge duidelijk zijn. Gelukkig hebben we woensdag alweer een nieuwe gelegenheid, namelijk de inhaalwedstrijd tegen FC ODA.